Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Sibiu – Pitești, poate peste 10 ani

După aproximativ 12 ani, de la inițierea proiectului Autostrăzii Sibiu – Pitești, Ministerul Transporturilor este pe cale să elibereze toate documentele, implicit finanțarea, pentru demararea lucrărilor la lotul 1, Sibiu – Băița.

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

04.03.2020 - 12:41

Zilele trecute, a avut loc o ședință în cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în care s-a stabilit că trebuie prezentată strategia pentru deblocarea loturilor 2 și 3.

Conform contractului, lotul 1 ar trebui să fie predat în anul 2022.

Pentru realizarea integrală a Autostrăzii Sibiu – Pitești, calculele din prezent arată că am mai avea de așteptat aproximativ zece ani.

Din cei 122 de kilometri ai autostrăzii, în următorii doi s-ar putea realiza doar aproximativ 10%.

 

Amânare, de la CE

Procedura de evaluare a proiectului Autostrăzii Sibiu - Piteşti este amânată pentru o lună, după ce s-a solicitat acest lucru Comisiei Europene (CE), spune Fondurilor Europene, Marcel Boloş.

"În momentul de faţă, pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, am cerut amânarea cu o lună a evaluării proiectului. Se pare că problema gândacului este pe cale de dispariţie, în sensul că am reuşit să lămurim problemele la nivel tehnic, din punct de vedere al problemelor ridicate de Comisia Europeană. Sper ca să vă pot da vestea finală în curând, că problema este eliminată. Ne-au fost solicitate o serie precizări în cadrul planurilor de management înaintate pe aceste situri Natura 2000. Precizările erau de natură să asigure Comisia Europeană că speciile de floră şi faună sunt păzite de partea aceasta de realizare a proiectului de infrastructură. Am avut două runde de discuţii cu dumnealor. Le-am spus că proiectul nu afectează gândacul croitor şi că nu e nevoie de măsuri suplimentare", a spus ministrul.

Boloş a subliniat, totodată, că proiectul va trece prin toate direcţiile de specialitate ale Comisiei Europene în vederea emiterii deciziei finale de finanţare.

"Amânarea cu o lună este ca urmare a faptului că demersurile care se fac la nivelul Direcţiilor din cadrul Comisiei Europene nu sunt numai cele de mediu. Proiectul trece prin toate direcţiile de specialitate de la nivelul Comisiei Europene pentru ca să se emită decizia finală de finanţare. S-ar putea ca, în termenul de o lună solicitat, dacă va fi suficient pentru Comisie, să avem decizia. În acele clarificări pe care le-am dat am limpezit tot ce era de clarificat pe zona aceasta a impactului pe care îl are realizarea autostrăzii", a menţionat demnitarul.

Ministrul desemnat al Fondurilor Europene declara, în urmă cu o lună, că România a propus Comisiei Europene mutarea speciei de gândac Morimus Funereus de pe traseul viitoarei Autostrăzi Piteşti-Sibiu cu ajutorul feromonilor, metodă folosită cu succes şi în alte ţări care au întâmpinat probleme similare.

În etapa 1, pentru care se cere finanţare, se vor construi 53,58 de kilometri de autostradă, inclusiv şase noduri rutiere, 28 poduri şi pasaje, zece viaducte, un tunel, o parcare de scurtă durată, două spaţii de servicii, trei centre de întreţinere şi coordonare.

De asemenea, economia de timp ce va fi atinsă ca urmare a construirii acestei autostrăzi, secţiunile 1, 4 şi 5, va fi de 57 minute/turism şi 54 minute/vehicul greu.

Valoarea totală a proiectului este de 1.334.389.643,74 euro şi va fi finanţată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% din valoarea totală eligibilă aprobată, respectiv 875.548.843,35 euro va fi asigurată din Fondul de Coeziune, iar restul de finanţare în valoare de 458.840.800,39 euro lei va fi asigurată de la bugetul de stat.

Comentarii

loading...