11.7 C
București
marți, 14 mai 2024
AcasăEconomieRomânii devin acum mult mai atenţi la calitate

Românii devin acum mult mai atenţi la calitate

28% dintre subiecţi sunt preocupaţi de accesul la necesitățile de bază, sub o treime de relațiile personale, puţin mai mulţi de restricționarea libertăților și 36% de abilitatea de a-și atinge potențialul, preponderent la vârste de 25 – 65 de ani, arată un studiu EY România.

În mai-iunie, au apărut patru tipuri de consumatori: „economisește și fă stocuri”; „redu drastic cheltuielile”; „păstrează-ți calmul și cheltuie”; „hibernează și cheltuie”. La relaxarea restricţiilor, se observă cinci scenarii comportamentale.

Revenire la normal: cheltuielile rămân aproape neschimbate; cel mai puțin preocupat de pandemie, pentru că viața nu i-a fost niciodată afectată;

Precaut, dar extravagant: venit mediu spre mare; foarte concentrat pe sănătate, relativ optimist, în pofida credinței puternice că recesiunea globală se apropie; va cheltui cu precădere în domenii importante pentru el;

Rămâne econom: cheltuieli mai mici, tăieri substanțiale la anumite produse; încearcă să se redreseze, dintre cei mai pesimiști în privința viitorului;

Reduce cheltuielile: cel mai scăzut nivel de educație; pandemia, o îngrijorare uriașă, risc maxim la pierderea locului de muncă; face reduceri mari de cheltuieli; își schimbă opțiunile despre ce și cum cumpără;

Revenire în forță: tânăr ce continuă să muncească; cheltuie mult mai mult în toate categoriile de servicii și produse; viața i-a fost cea mai perturbată, dar acum e cel mai optimist.

 

Cumpărăm altfel şi din alte motive

Criteriile de achiziție din timpul stării de urgență și perioada următoare s-au modificat. Calitatea e acum criteriul principal, cu cea mai mare creștere în importanță (66%), urmată de preț.

Volumul cumpărăturilor a crescut. Există o migrare spre produse locale, în detrimentul importurilor, iar publicitatea a trecut în plan secundar.

O treime dintre respondenți a preferat să comande online produse alimentare, cu livrare acasă, iar 75% dintre consumatori au spus că vor migra spre cumpărături online.

Pe trend descendent sunt brandul, proveniența, sustenabilitatea, a căror importanță a scăzut la 20%, 11%, respectiv 17% dintre respondenți.

Cele mai citite

1 august devine Ziua naţională a Salvamont România

Senatul a adoptat, în calitate de primă cameră sesizată, propunerea legislativă de instituire a Zilei Naționale a Salvamont România, care va fi sărbătorită în...

Preşedintele Iohannis a promulgat legea privind sprijinul acordat persoanelor vulnerabile pentru compensarea preţului la energie

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea care aprobă ordonanţa de urgenţă a Guvernului 75/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de...

Cea mai mare despăgubire achitată în 2023, în România

O companie membră a Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) a achitat, anul trecut, în baza poliţei de asigurare...
Ultima oră
Pe aceeași temă