4.7 C
București
marți, 20 februarie 2024
AcasăEconomieRomânii devin acum mult mai atenţi la calitate

Românii devin acum mult mai atenţi la calitate

28% dintre subiecţi sunt preocupaţi de accesul la necesitățile de bază, sub o treime de relațiile personale, puţin mai mulţi de restricționarea libertăților și 36% de abilitatea de a-și atinge potențialul, preponderent la vârste de 25 – 65 de ani, arată un studiu EY România.

În mai-iunie, au apărut patru tipuri de consumatori: „economisește și fă stocuri”; „redu drastic cheltuielile”; „păstrează-ți calmul și cheltuie”; „hibernează și cheltuie”. La relaxarea restricţiilor, se observă cinci scenarii comportamentale.

Revenire la normal: cheltuielile rămân aproape neschimbate; cel mai puțin preocupat de pandemie, pentru că viața nu i-a fost niciodată afectată;

Precaut, dar extravagant: venit mediu spre mare; foarte concentrat pe sănătate, relativ optimist, în pofida credinței puternice că recesiunea globală se apropie; va cheltui cu precădere în domenii importante pentru el;

Rămâne econom: cheltuieli mai mici, tăieri substanțiale la anumite produse; încearcă să se redreseze, dintre cei mai pesimiști în privința viitorului;

Reduce cheltuielile: cel mai scăzut nivel de educație; pandemia, o îngrijorare uriașă, risc maxim la pierderea locului de muncă; face reduceri mari de cheltuieli; își schimbă opțiunile despre ce și cum cumpără;

Revenire în forță: tânăr ce continuă să muncească; cheltuie mult mai mult în toate categoriile de servicii și produse; viața i-a fost cea mai perturbată, dar acum e cel mai optimist.

 

Cumpărăm altfel şi din alte motive

Criteriile de achiziție din timpul stării de urgență și perioada următoare s-au modificat. Calitatea e acum criteriul principal, cu cea mai mare creștere în importanță (66%), urmată de preț.

Volumul cumpărăturilor a crescut. Există o migrare spre produse locale, în detrimentul importurilor, iar publicitatea a trecut în plan secundar.

O treime dintre respondenți a preferat să comande online produse alimentare, cu livrare acasă, iar 75% dintre consumatori au spus că vor migra spre cumpărături online.

Pe trend descendent sunt brandul, proveniența, sustenabilitatea, a căror importanță a scăzut la 20%, 11%, respectiv 17% dintre respondenți.

Cele mai citite

Locuitorii unui sat de pescari din Islanda evacuați în urma unor erupții vulcanice se întorc acasă

Poliţia islandeză a declarat luni că locuitorii unui sat de pescari evacuaţi în urma mai multor erupţii vulcanice au fost lăsaţi să se întoarcă...

Ministerul Muncii anunţă că încep plăţile pentru beneficiarii Venitului Minim de Incluziune

Ministerul Muncii anunţă că de astăzi încep plăţile pentru beneficiarii Venitului Minim de Incluziune. „Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, prin Agenţia Naţională pentru Plăţi şi...

Ecuadorul nu mai livrează arme din epoca sovietică Ucrainei

Ecuadorul a anunţat luni că renunţă să livreze arme din epoca sovietică Ucrainei, prin intermediul Statelor Unite, după o promisiune în acest sens care...
Ultima oră
Pe aceeași temă