34 C
București
joi, 18 iulie 2024
AcasăEconomiePrimăria Capitalei transformă vehiculele vechi în autobuze nepoluante și în troleibuze

Primăria Capitalei transformă vehiculele vechi în autobuze nepoluante și în troleibuze

Primăria Capitalei, prin Societatea de Transport Bucureşti STB SA, a lansat un proiect de modernizare, într-o primă etapă, a unui număr de 600 de vehicule vechi dintre cele aflate în exploatare.

Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 şi Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6). De asemenea, alte 100 de autobuze vor fi transformate în troleibuze.

„Restul, de până la 1000 de autobuze Mercedes Citaro, vor fi modernizate într-o etapă ulterioară a proiectului”, a anunțat, duminică, Primăria Capitalei.

Vehiculele incluse în acest program vor primi transformări esenţiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor şi dotarea lor cu aer condiţionat şi cu echipamente moderne de comunicaţii.

Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei staţii de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, staţii necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.

Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea reţelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Siseşti, Berceni etc.

Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei şi dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene şi se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic.

Prin aceste proiecte, STB SA urmăreşte reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar şi prelungirea cu cel puţin şapte ani a duratei de viaţă a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună. În acelaşi timp, scad costurile de întreţinere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani. Totodată, scade şi poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli.

Acest demers se adaugă altor proiecte realizate de Primăria Capitalei pentru reînnoirea parcului STB. Acestea au mai vizat achiziţionarea a 130 de autobuze hibrid (care vor intra treptat pe traseele liniilor 105 şi 131, începând cu luna iulie), a 100 de troleibuze, alte 100 de autobuze electrice şi 100 de tramvaie. De remarcat este și faptul că licitația pentru tramvaie a fost contestată în Justiție, fapt pentru care, în această perioadă, PMB trebuie să reevalueze ofertele primite.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă