Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Marii giganţi mondiali au semnat pentru sfârşitul “erei plasticului”

Peste 200 dintre ele mai mari companii din lume, între care Coca-Cola, PepsiCo sau Kellogg, s-au angajat luni, 29 octombrie, să renunţe la utilizarea în exces a plasticului, care a pătruns nu numai în mări şi oceane, ci şi în organismul uman.

Share

Marilena Dan 0 comentarii

Actualizat: 30.10.2018 - 15:33

Angajamentul a fost semnat de 250 de entităţi, incluzând companii comerciale, mari producători mondiali de ambalaje, distribuitori şi reciclatori, precum şi guverne şi ONG-uri, într-o operaţiune pe care Organizaţia Naţiunilor Unite a numit-o drept „cel mai ambiţios efort pentru combaterea poluării” cu acest material..

Iniţiativa vine în urma presiunii publice crescânde asupra producătorilor şi comercianţilor cu amănuntul, pentru ca aceştia să renunţe la fabricarea şi utilizarea uriaşului volum de ambalaje din plastic care blochează depozitele de deşeuri şi sufocă mările şi ocanele.

Semnatarii au promis să elimine plasticul inutilizabil şi inutil si să inoveze astfel încât toate ambalajele să poată fi reciclate, cu obiective care să fie revizuite în mod regulat şi cu informări permanente pe tema progreselor făcute, a declarat Rob Opsomer, şeful iniţiativei  New Plastics Economy, pentru Fundaţia Thomson Reuters. El a adăugat că majoritatea eforturilor s-au concentrat până acum pe eliminarea poluării cu plastic, însă angajamentul de luni vizează eliminarea poluării de la sursă, notează Euractiv.com.  
"Ştim că eliminarea materialelor plastice de pe plajele şi din oceanele noastre este vitală, dar acest lucru nu opreşte fluxul de plastic care intră în ocean în fiecare an. Trebuie să mergem în amonte, la sursa fluxului", a spus Ellen MacArthur, celebru marinar britanic, aflată, de asemenea, în spatele acestei iniţiative. De altfel,Fundaţia Ellen MacArthur a lansat angajamentul Global New Economy în colaborare cu Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu (UNEP). UNEP a estimat că în cazul în care ratele de poluare actuale vor continua, în Marea Britanie vor exista mai multe materiale plastice decât peşti până în 2050, deoarece 8 milioane de tone de sticle şi deşeuri intră în oceane în fiecare an, ucigând viaţa marină şi intrând apoi în lanţul alimentar.
La rândul său, Erik Solheim, directorul executiv al UNEP, a descris angajamentul drept "cel mai ambiţios set de obiective din lupta pentru combaterea poluării cu materiale plastice".
 
UE a interzis deja plasticul de unică folosinţă
 
Săptămâna trecută, Parlamentul European a votat interzicerea totală a articolelor de plastic de unică folosinţă, inclusiv paie pentru băuturi, pungi şi tacâmuri, în încercarea de a reduce poluarea. Prin această decizie li se impune producătorilor să recicleze mai mult şi să cheltuie în plus pentru ambalaje ecologice.
Trei dintre cele mai mari companii din lume, Coca-Cola, PepsiCo şi Nestlé au fost numite recent cei mai răi poluatori din lume, potrivit unui indice al mişcării Break Free From Plastic. În America de Nord, deşeurile de plastic aparţinând acestor trei mărci au reprezentat 64% din totalul deşeurilor strânse în acţiunile de curăţare a apelor, potrivit analizei. "Ne concentrăm asupra îmbunătăţirii durabilităţii tuturor ambalajelor noastre, indiferent de tipul acestora şi a creşterii cantităţii de materiale reciclate şi regenerabile", a declarat Ben Jordan, directorul general pentru politici de mediu al Coca-Cola, pentru Thomson Reuters Foundation.
PepsiCo a anunţat că a făcut o serie de angajamente în încercarea de a "construi un PepsiCo unde plasticul nu trebuie să fie niciodată risipit". "Protejarea planetei noastre este foarte importantă pentru noi. Ne-am angajat să obţinem până în 2025 ambalaje 100% reciclabile, compostabile sau biodegradabile", a declarat purtătorul de cuvânt al grupului PepsiCo, Gian-Carlo Peressutti.  

Comentarii

loading...