14 C
București
luni, 6 mai 2024
AcasăEconomieÎmpăcare cu creditorii în şapte paşi. Cum se pot rezolva gratuit neînţelegerile

Împăcare cu creditorii în şapte paşi. Cum se pot rezolva gratuit neînţelegerile

Apelând la concilierea prin intermediul CSALB, puteţi rezolva neȋnţelegerea cu banca/IFN-ul în şapte paşi:

1. Completarea cererii pentru conciliere (formularul se găseşte pe site-ul www.csalb.ro). „Cererea trebuie ȋnsoţită de câteva documente ȋn copie din care să reiasă problema cu care te confrunţi (contractul de credit/depozit/card, extrase de cont, grafice de rambursare etc.), precum şi dovada că ai ȋncercat rezolvarea directă cu banca/IFN-ul (e-mail sau reclamaţie depusă la bancă/IFN şi răspunsul primit, dacă acesta există)”, precizează CSALB;

2. După ce CSALB verifică dacă cererea este ȋn regulă (de exemplu, că vine din partea unei persoane fizice şi nu a unei companii), Centrul informează banca/IFN-ul, solicitându-i acceptul pentru soluţionarea prin conciliere (procedura este voluntară);

3. Dacă banca/IFN-ul acceptă concilierea, CSALB desemnează aleatoriu un conciliator independent;

4. După ce atât petentul, cât şi partea opusă confirmă conciliatorul, acesta analizează situaţia şi poartă negocieri cu părţile prin telefon, pe email sau în cadrul unor întâlniri la sediul CSALB;

5. Conciliatorul propune o soluţie pentru rezolvarea litigiului în cauză;

6. Petentul poate accepta, refuza sau negocia soluţia propusă în 15 zile de la primirea acesteia;

7. După ce şi petentul, şi partea opusă, acceptă soluţia, aceasta devine obligatorie (devine hotărâre) şi trebuie implementată, transmite Mediafax.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi. Normativul transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE.

Cele mai citite

VIDEO. Real Madrid, campioană pentru a 36-a oară în La Liga

Real Madrid a cucerit titlul în La Liga în mod matematic, după ce a obținut o victorie zdrobitoare împotriva echipei Cadiz, cu scorul de...

Românii cotizează 35 de ani la pensie și primesc bani mai puțin de 12 ani

România are a treia cea mai mică speranţă de viaţă din UE, de 76,6 ani, potrivit Eurostat. Țara noastră este urmată în acest clasament doar de...

Mesajul de Paște al SRI-ului: “Nu credem până nu…”

Mesajul viral postat pe rețelele sociale de către Serviciul Român de Informații (SRI) în ziua de Paște a adunat rapid aprecieri și distribuiri. „Nu...
Ultima oră
Pe aceeași temă