2.7 C
București
sâmbătă, 3 decembrie 2022
AcasăEconomieFoto interviuFlorina Onețiu, CEO XCLUSIVERSE: Metaversul va sparge problema distanței și a timpului în...

Florina Onețiu, CEO XCLUSIVERSE: Metaversul va sparge problema distanței și a timpului în business

Metaversul, tehnologia viitorului, capătă amploare și va face posibilă crearea unei punți între lumea reală și cea virtuală. Florina Onețiu, românca de la conducerea platformei Xclusiverse care oferă servicii în metavers, ne-a dat mai multe detalii despre cum va schimba metaversul lumea.

––––––––––––––––––––––––

CV Florina Onețiu, CEO XCLUSIVERSE

noiembrie 2021 – prezent, CEO XCLUSIVERSE

decembrie  2019 – martie 2022, antreprenor & Executive Partner Life Care North America în Dubai

decembrie 2014 – februarie 2020, antreprenor & Managing Partner Centrul Fericirii

––––––––––––––––––––––––-

În ce măsură există deschidere în piață pentru metaverse?

Cred că există o curiozitate foarte mare legată de ce este un metaverse Și cum te poate ajuta. Conform unui studiu realizat de KPMG, oamenii vor folosi tehnologia metaverse mai mult de jumătate din timpul unei zile până în 2030. Nu cred că se mai pune problema dacă tehnologia va exista, pentru că în 5-10 ani lumea va fi și mai mult susținută de aceasta. Tehnologia metaverse va face posibilă crearea unei punți între lumea reală și cea virtuală, va sparge problema distanței și a timpului și va construi comunități de oameni care pot interacționa, cumpăra, vinde, promova afacerile prin intermediul platformelor. Cred că oamenii vor considera metaversurile ca făcând parte din viață, așa cum au adoptat internetul, telefoanele cu ecran tactil sau social media. Și, cel mai probabil, metaversurile vor aduce noi oportunități de învățare, sociale, financiare, de cumpărături, locuri de muncă și așa mai departe, iar noi ne dorim ca în acești 5 ani să fim cea mai cunoscută și folosită platformă cu aceste scopuri.

Cum arată piața din România, comparativ cu cea din Dubai când vorbim despre tehnologie, inovații și metaverse?

Deschisă și în formare, la nivel individual, cu specialiști foarte buni în tehnologie. Inclusiv în echipa noastră, la Xclusiverse avem experți români și mă bucur să dezvolt acest business alături de ei. Însă, la nivel de țară și infrastructură în acest domeniu România este mult în urmă. Dau exemplu mediul în care noi ne aflăm acum, mai exact Dubai, care a devenit într-un timp scurt un hub tehnologic al lumii datorită deschiderii spre noua lume. Vorbim despre un loc și o țară cu o viteză uimitoare de reacție și implementare a noilor tehnologii. Începând cu dezvoltarea afacerilor în sistem blockchain și până la introducerea tuturor operațiunilor în metaverse, și nu doar la nivel de afaceri punctuale, ci la nivel guvernamental. Ceea ce la noi, la nivel de stat, nu cred că se va întâmpla prea curând legat de tehnologie și mutarea tuturor operațiunilor exclusiv online.

Cum schimbă Xclusiverse mediul de business?

Platfoma XCLUSIVERSE îi ajută pe utilizatori să facă primul pas spre viitor, iar experiența de business pe care o oferă în mediul virtual este una completă. Pentru că este un produs complex, cu multiple forme de utilizare și domenii variate, de la cel imobiliar, până la produse fizice și virtuale și oferă beneficii exclusive, în noul mediu digital.

Mediul de business va fi schimbat în primul rând prin beneficiile pe care le oferă Xclusiverse. Principalul beneficiu oferit companiilor este reprezentat de oportunitățile nelimitate de creștere și de extindere rapidă pe măsură ce cucerim fiecare utilizator creativ de internet. Un alt exemplu poate fi din industria imobiliară, platforma oferă agențiilor și dezvoltatorilor posibilitatea de a-și maximiza afacerile, de a avea o bază solidă pentru creșterea acestora, de a-și construi un brand recunoscut, de a conduce un business profitabil și sustenabil, prin creșterea veniturilor și în același timp limitarea cheltuielilor și, mai important, de a menține o relație excelentă cu clienții.

Ce trebuie să știe oamenii de business când aleg să folosească Xclusiverse?

Utilizatorii, fie individuali, fie companii, câștigă timp și o conexiune bogată ca parte dintr-o comunitate exclusivistă și puternică. Preponderent în mediul de business, din perspectiva unei companii care își propune să câștige o cotă de piață mai mare, aceasta poate face acest lucru în mod tradițional și / sau poate avea acces la clienți din întreaga lume și să să devină pionier într-o lume care, la fel ca internetul de acum 20 și ceva de ani, este acum la început! Ca să dau un singur exemplu.

În prima etapă, platforma se va adresa companiilor din industrii, de exemplu cea imobiliară, construcții, arhitectură, servicii pentru business, luxury sau retail. Noi ne dorim să oferim acestor companii posibilitatea de a se extinde, ca domenii de activitate și diferite produsele și servicii în noul mediu, dar din punct de vedere al creșterii numărului de clienți și a câștigării unei notorități globale, nu doar locale. Produsele de membership pe care le vor putea achiziționa companiile le vor da acces la închirierea unor spații de birouri, showroom-uri, spații de magazine, servicii de arhitectură, elemente decorative, elemente de branding, săli de training/ prezentări, conținut educațional specific industriei, servicii de advertising. Un produs de membership pentru un birou pentru un an de zile începe de la prețul de 1500 dolari pe an.

Ce așteptări aveți pentru evoluția platformei?   

Așteptările, dar, mai ales, obiectivele noastre la care lucrăm în prezent, sunt legate de creșterea serviciilor și de diversificarea utilizatorilor, individuali sau de business. Xclusiverse va fi un produs în continuă dezvoltare, prima industrie care poate beneficia acum de această platformă este cea imobiliară, însă începând din această toamnă, Xclusiverse va fi deschisă tuturor industriilor care privesc în viitorul digitalizat. Ne așteptăm ca afacerile care și-au propus extindere la nivel global să răspundă pozitiv invitației noastre de a veni în Xclusiverse. Discutăm deja cu reprezentați din industrii ca: retaileri de modă de lux, companii de software, arhitectură și design, logistică, asociații profesionale de contabili și multe altele. Pe termen mediu, viziunea noastră este de a construi cea mai mare comunitate globală de oameni și companii, prezenți într-un metaverse, care sa beneficieze de experiențe rafinate de interacțiune virtuală și fizică, cumpărături și întâlniri de afaceri. Respectiv un mediu care conectează oameni și businessuri din toată lumea, dincolo de barierele fizice.

Xclusiverse este o plaformă globală. Care credeți că vor fi piețele cele mai active în lumea virtuală?

Deja avem un feedback în acest sens. Primele produse de membership Xclusiverse s-au lansat și vândut în Dubai, EAU, în luna martie, și au ajuns în Statele Unite și Germania până acum. Ne bucurăm, de asemenea, să avem și primii clienți din România. Iar strategia noastră de distribuție include, pe lângă țările menționate mai sus, și UK, India, Arabia Saudită, Franța, Spania, Portugalia, Turcia, Singapore, pentru următoarea perioadă.

Care dintre cele trei direcții pe care platforma Xclusiverse le aduce credeți că se va dezvolta mai mult?

Nu ne propunem creșterea unei direcții, ci diversificarea ofertei, serviciilor și produselor care pot fi accesate fie de utilizatori individuali, fie de companii. Ideea este ca Xclusiverse să ofere tuturor, indiferent de mediu, de business, de interese sau obiective, servicii de care să dispună într-un timp mult mai rapid, transparent și cu conexiuni mult mai mari ca în mediul fizic.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Adelina Toader
Adelina Toader
Adelina este Redactorul Șef al Ziarului România Liberă din iunie 2021. Adelina are o experiență de peste 8 ani în presa scrisă. Și-a început cariera jurnalistică în grupul de presă Bursa avansând de la poziția de redactor până la cea de Managing Editor. Adelina a scris atât pe domeniul economic, cât și politic- extern. În ultimii ani, Adelina a realizat interviuri cu miniștrii, ambasadori precum și cu antreprenori din diferite domenii.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă