8.7 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăAlegeri 2016Scrisoarea de mulţumire

Scrisoarea de mulţumire

Î.Un prieten mi-a recomandat atunci când merg să mă întâlnesc cu un recrutor, să-i trimit o scrisoare de mul-ţu-mi-re imediat după ce are loc interviul. Ce ar trebui să conţină această scrisoare, când ar trebui trimisă mai exact, ce trebuie să evităm să scriem în ea?

R.Scrisoarea de mulţumire reprezintă singura modalitate prin care, după susţinerea interviului, mai puteţi interveni în procesul de recrutare, atrăgându-i angajatorului atenţia asupra persoanei dumneavoastră.

Scrisoarea de mulţumire trebuie transmisă în maximum 24 de ore de la finalizarea interviului. Alegerea modalităţii de transmitere o puteţi face în funcţie de modul în care aţi comunicat cu angajatorul anterior interviului. Deşi ar fi de preferat ca ea să fie scrisă de mână şi transmisă prin poştă, este acceptată şi varianta transmiterii electronice.

În scrisoare, vă veţi adresa în mod direct persoanei/persoanelor cu care aţi susţinut interviul. De aceea, este bine să nu plecaţi de la interviu fără a nota datele de contact ale celor cu care v-aţi întâlnit (numele, funcţia, adresa de corespondenţă). Modul de adresare, tonul abordat (mai protocolar sau mai prietenos), trebuie corelat cu cel folosit în timpul interviului.

Scrisoarea poate să conţină, pe lângă mulţumirile adresate pentru timpul acordat şi pentru disponibilitatea de a vă invita la interviu, o descriere succintă a modului în care v-aţi simţit în timpul interviului şi interesul faţă de subiectele abordate. Subliniaţi interesul dumneavoastră faţă de poziţia respectivă precum şi disponibilitatea şi determinarea pentru a vă integra în echipă. Evitaţi să reluaţi subiecte deja dis-cu-tate, să evidenţiaţi aspecte negative sau să încer-ca-ţi să reparaţi eventuale gre-şeli pe care simţiţi că le-aţi făcut în timpul interviului. Dacă consideraţi că îi puteţi da recrutorului un feedback (răspuns/critică) constructiv legat de modul în care s-a des-făşurat interviul, o puteţi face într-o manieră simplă şi profesionistă.

Prin transmiterea scrisorii de mulţumire vă puteţi demonstra abilităţile de comunicare şi de relaţionare în împrejurările date, precum şi o bună educaţie. De aceea, rezumaţi conţinutul scrisorii la câteva fraze atent construite pentru a nu plictisi intervievatorul, verificaţi textul din punct de vedere ortografic şi gramatical, şi alegeţi o formă simplă de prezentare a acestuia. La final, mulţumiţi încă o dată pentru timpul acordat.

MIHAELA MANOLACHE – Senior consultant Skill Team Consulting

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă