12.9 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăTurismul viitorului: Vacanţe în spaţiul cosmic

Turismul viitorului: Vacanţe în spaţiul cosmic

Un nou tip de vacanţă: cea în spaţiu cosmic. Nu, nu este doar scenariul unui film Science Fiction, ci una dintre găselniţele de business ale excentricului miliardar Richard Branson.

Virgin Galactic, afacere deţinută de miliardarul englez doreşte să devină prima companie comercială specializată în turismul spaţial. Concepută de inginerul Burt Rutan, nava SpaceShipTwo a efectuat deja în luna martie 2010 un prim zbor de testare, sub aripile unui vas-mamă – White Knight Two, deasupra deşertului Mojave din California.

Potrivit proiectului companiei Virgin, naveta se va separa de mama – cărăuş, cu ocazia zborurilor viitoare, la o altitudine de 16 kilometri. Odată ajunşi în spaţiu, turiştii vor putea să admire din interiorul navetei, prin câteva hublouri, Pământul.

Un bilet de călătorie ar putea costa “doar” 200.000 de dolari – începând din 2012, iar, din 2020, va scadea până la 30.000. Peste 300 de persoane şi-au rezervat deja un loc la bordul navetei SpaceShipTwo, plătind în avans biletul de 200.000 de dolari. “Prin 1988, ruşii, prin preşedintele Mihail Gorbaciv, mi-au oferit oportunitatea de a deveni primul turist în cadrul programului spaţial rusesc. Cât mi-au cerut? Peste 30 milioane dolari”, povesteste Branson despre cum s-a gândit prima oară la conceptual de turism spaţial.

Planurile “spatiale” ale lui Branson nu se opresc însă aici: viitoare etapă este inaugurarea unor hoteluri de lux în spaţiu, ce vor putea fi utilizate ca viitoare baze de aprovizionare şi odihnă pentru astronauţi, în lungul zbor către Lună.

Branson şi aviaţia

În 1984, Richard Branson a lansat compania aeriană Virgin Atlantic Airways, prima sa afacere în aviaţie. “Am început cu un Boeing 747, însă am fost în stare să concurăm cu British Airways, care avea o flotă mare, un buget de marketing masiv şi ocupa poziţia dominantă pe Heathrow, principalul aeroport din Marea Britanie. Noi ne-am propus să fim mai ieftini dar numai sub un anumit aspect”, explică miliardarul.
Cu timpul însă, Virgin Atlantic a devenit unul dintre cele mai puternice branduri din domeniul aviaţiei de peste Ocean. Branson a aplicat ceea ce a învăţat din experienţa Virgin Atlantic şi a lansat Virgin Blue, în 2000 – care acum a fost relansată sub numele de Virgin Australia şi Virgin America în SUA, în august 2007. “Virgin America nu va fi niciodată de dimensiunea unor companii precum American Airlines sau United Airlines, dar cred că îi putem depăşi prin felul nostru de a gândi şi de a actiona”, susţine omul de afaceri.

Excentricul Branson este cunoscut şi pentru performanţele sale în domeniul sporturilor extreme la înălţime precum zborul de taversare a Atlanticului cu Virgin Atlantic Challenger II – 1986, prima traversare a Atlanticului într-un balon cu aer cald – 1987 şi a Pacificului – 1991. Fiecare dintre aventurile lui Branson a fost intens mediatizată şi a avut loc sub marca Virgin, constituidu-se în acţiuni de promovare a brandului. Astfel, în ultimii 40 de ani, Richard Branson a revoluţionat marketingul, combinând aproape de perfecţiune inventivitatea, originalitatea, curajul, imaginaţia şi nebunia.

Miliardarul VIRGIN

Pe numele său întreg Richard Charles Nicholas Branson, s-a născut pe 18 Iulie 1950 în comitatul Surrey, Marea Britanie. Tatăl său, Edward James Branson era avocat pledant iar mama sa Eve Branson era însoţitoare de zbor.

Dislexic şi miop, tânărul Branson a avut mari probleme cu şcoala, astfel încât, într-o bună zi, directorul unităţii de învăţământ unde studia, i-a spus: “Ori vei ajunge la închisoare, ori ajungi milionar”. Varianta a doua se pare că a fost cea câştigatoare în cazul lui Richard, deşi, la vremea respectivă, prima părea mult mai plauzibilă.

În anul 1969 Richard Branson locuia deja la Londra fiind apropiat de mediul artistic. În această perioadă va avea ideea înfiinţării unei case de discuri care să-şi distribuie produsele prin poştă, la comandă, cu scopul de a-i sprijini eforturile editoriale.

Branson va înfiinţa compania sub denumirea de VIRGIN, nume devenit peste ani şi ani un brand de necontestat la nivel mondial. Britanicul devine de neoprit, adăugând an după an companii afacerii sale – Grupul Virgin: în 1980 ia fiinţă agenţia de turism Voyager Group, în 1984 compania aeriană Virgin Atlantic, precum şi o serie de magazine cunoscute că Virgin Megastores. Urmează Virgin Radio, compania de înregitrări V2, linia aeriană Virgin Blue şi tot aşa până la aproximativ 400 de companii care poartă marca Virgin.

În anul 2010 Richard Branson ocupa locul 212 în clasamentul Forbes al celor mai bogaţi oameni din lume, cu o avere estimată la peste 4 miliarde de dolari.

Recorduri

Miliardarul a încercat să doboare mai multe recorduri mondiale: traversări ale oceanelor, înconjurul lumii, sărituri cu paraşuta sau zbor cu balonul cu aer cald.

Richard Branson a scris 3 cărţi: “Afacerile, dezbrăcate – Aventurile unui antreprenor internaţional”, “Pierderea virginitatii” şi “Lecţii din Şcoala vieţii”.

 

Cele mai citite

VIDEO. Zeljko Kopic, înaintea meciului cu FC Voluntari: „Este un joc crucial pentru noi”

Zeljko Kopic, antrenorul lui Dinamo, crede că partida cu FC Voluntari, din etapa a 7-a a play-out-ului, care se va disputa în această seară...

Deficitul bugetar a crescut, după primul trimestru

Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din Produsul Intern Brut după primele trei luni din acest an, soldul negativ cifrându-se la 35,88 miliarde de...

Klaus Iohannis a semnat mai multe decrete și a eliberat din funcție doi procurori

Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat vineri, 26 aprilie 2024, mai multe decrete. Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 3/2023 pentru modificarea...
Ultima oră
Pe aceeași temă