12.4 C
București
duminică, 5 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăLa cumparaturi, o data pe saptamana

La cumparaturi, o data pe saptamana

Ponderea cheltuielilor cu alimentele si serviciile de baza, precum intretinerea, electricitatea, caldura si apa, reprezinta 60% din totalul castigurilor unei gospodarii, in principal din cauza veniturilor inca reduse. Cu toate acestea, sunt semne ca acest comportament a inceput sa se schimbe. Consumatorii cheltuiesc mai putin pentru nevoile de baza si mai mult pentru bunuri de folosinta indelungata, restaurante, hoteluri, recreere.
Ponderea cheltuielilor pentru bunurile de folosinta indelungata a crescut de la 3,2% in 2002 la 4,1% in 2004, iar cea a platilor pentru servicii hoteliere si de restaurant de la 6,1% la 7,4%. In general, ponderea tuturor tipurilor de cheltuieli s-a majorat, cu exceptia costurilor cu alimentele si bauturile, in scadere cu cinci procente in 2004 fata de 2002. Conceptul de comert modern a remodelat peisajul retail-ului domestic, schimband comportamentul consumatorilor, mai ales in zonele urbane mari.
Astfel, in raport se arata ca 33% din populatia din Bucuresti prefera sa faca cumparaturi din hypermarket, supermarket, magazinele cash and carry sau cele de discount. Doar 10% dintre bucuresteni cumpara din magazinele traditionale, in timp ce 57% opteaza pentru combinatia dintre vechiul si noul concept de comert. Tendinta consumatorilor moderni este de a merge la cumparaturi o data pe saptamana sau chiar mai frecvent. Ei prefera magazinele mari, unde pot gasi toate produsele de care au nevoie la un pret mai redus decat cel practicat de magazinele mici.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă