13.1 C
București
joi, 2 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăDe ce produce Ungaria mai multe maşini decât România

De ce produce Ungaria mai multe maşini decât România

România este în prezent devansată de Ungaria la producţia de autovehicule, iar în ultima perioadă noi investitori şi-au anunţat intenţia de a dezvolta unităţi de producţie în ţara vecină.

Infrastructura dezvoltată, costurile cu logistica mai mici şi un sistem fiscal mai permisiv au principalele atuuri ale Ungariei care au contat în atragerea unor importante investiţii în domeniul auto, comparativ cu România. Deşi cu o tradiţie îndelungată în domeniu, România a bătut pasul pe loc o bună perioadă de timp, corupţia şi fiscalitatea excesivă îndepărtând aproape 10 ani orice investiţie importantă. În prezent, deşi România înregistrează, potrivit instituţiilor de prognoză un ritm de creştere important al capacităţilor de producţie, Ungaria ne devasează anual cu aproape 100.000 de autovehicule produse. Abia peste 3-4 ani, dacă investiţiile din industria auto vor continua în ritmul anunţat de investitori, România va putea devansa Ungaria şi ar putea intra în clasamentul primilor şase producători din regiune.
În domeniul producţiei auto, România a devenit cunoscută în special datorită maşinilor low-cost din programul Logan, iar Ungaria este mai atractivă pentru producătorii din segmentul auto premium.

Infrastructura face diferenţa
În ceea ce priveşte cifra de afaceri cumulată a producătorilor de componete auto din România este de circa opt miliarde euro, în timp ce în Ungaria însumează 9 miliarde de euro. În ramură, în România funcţionează peste 600 de fabrici cu aproape 250.000 de angajaţi, în timp ce în ţara vecină sunt 350 de companii cu 90.000 de muncitori care manufactarează componete auto
Deşi este încă criză, Mercedes Benz construieşte în localitatea Kecskemé, aflată la 80 de kilometri de Budapesta, o nouă fabrică a concernului german, la care lucrează 1.500 de muncitori maghiari. Acum doi ani, cel mai probabil din cauza infrastructurii proaste România a pierdut această investiţie, propunându-i-construirea unei fabrici de componente auto la Sebeş.
Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia şi preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Autoturisme din România (ACAROM) ne-a declarat că există o diferenţă structurală între ceea ce se fabrică în Ungaria şi maşinille construite în România.
„Este totuşi o diferenţă importantă între cele două industrii din România şi Ungaria şi avem la îndemână toate resursele şi instrumentele necesare pentru ca industria auto de la noi să ajungă peste cea din ţara vecină. De exemplu, noi avem la Dacia toate competenţele necesare pentru a duce un proiect de la idee la producţie şi desfacere pe piaţă. Pentru comparaţie, în timp ce la la Dacia discutăm de o industrie integrată în proporţie de 78%, în ţara vecină, la Suzuki discutăm doar de 17%. Însă trebuie să precizăm că e de apreciat ceea ce s-a reuşit în domeniu, în Ungaria. Au fost luate în calcul mai multe elemente pentru investiţiile de acolo, infrastructură, costuri mai reduse cu transportul subansamblelor, o politică fiscală mai permisivă etc.”, a precizat Constantin Stroe.

Audi şi GM anunţă noi investiţii.
La Gyor, la graniţa cu Austria, Audi produce modelele A3 cabrio şi TT . Producţia a ajuns anul trecut la 70.000 de maşini. Cea mai mare uzină din Ungaria este Magyar Suzuki din Esztergom. În afară de modelele japoneze Swift, Splash şi SX4, mai este produsă Fiat Sedici şi Opel Agila. Audi a anunţat că urmează să investească în total 900 milioane euro în producţia de motoare la fabrica din Gyor unde în primul semestru s-au realizat circa 880.000 de motoare şi 21.500 de autoturisme sport.
Grupul american General Motors a anunţat că va investi 500 de milioane de euro pentru extinderea capacităţii fabricii de motoare auto Opel din Ungaria. GM spera ca, până în 2015, să majoreze capacitatea fabricii din Szentgotthard la 500.000 de unităţi anual. Uzina va produce trei noi motoare pe benzina şi motorină din 2012. Investiţia va crea 800 de noi locuri de muncă. In prezent, la uzina Opel din Ungaria lucrează 600 de angajaţi.
În România, In cei 10 ani de la preluarea Dacia, Renault a investit 1,5 miliarde de euro. Platforma de la Mioveni a devenit cel mai mare centru de producţie din grup, 80% din producţie fiind destinată exportului. Grupul Renault dispune de 18 000 de salariaţi în România iar activităţile sale generează 130. 000 de locuri de muncă în economie
Potrivit contractului, Ford România trebuie să ajungă într-un interval de patru ani, până în septembrie 2011, la un volum de producţie de peste 250.000 unităţi. De la achiziţia uzinei din Craiova, Ford a asamblat anul trecut aproximativ 400 de utilitare Transit Connect, iar în primul semestru al anului alte 3100 de maşini.

Cele mai citite

nasturii cămășii au sărit și i s-a văzut tricoul cu “Votați Piedone!”

Ilustrație: Marian Avramescu Premierul românilor autentici, Marcel Ciolacu, nu a putut să nu respecte tradiția autohtonă de 1 Mai Muncitoresc și a savurat mici...

Columbia a anunțat că va rupe relațiile diplomatice cu Israelul

Președintele columbian Gustavo Petro a declarat, miercuri, că țara sa va rupe relațiile diplomatice cu Israelul, pe al cărui lider l-a acuzat de „genocid”...

nasturii cămășii au sărit și i s-a văzut tricoul cu “Votați Piedone!”

Ilustrație: Marian Avramescu Premierul românilor autentici, Marcel Ciolacu, nu a putut să nu respecte tradiția autohtonă de 1 Mai Muncitoresc și a savurat mici...
Ultima oră
Pe aceeași temă