Sătui să transpire în camere, fără curent electric şi apă rece, 30 de turişti cazaţi la hotelul de două stele Aurora din Mamaia au luat cu asalt sâmbătă noapte recepţia, protestul lor încheindu-se doar după intervenţia Poliţiei. Aceştia au reclamat faptul că nu se pot spăla, iar copiii lor s-au îmbolnăvit din cauză că instalaţiile de aer condiţionat nu funcţionează. În plus, turiştii s-au declarat nemulţumiţi de faptul că nu se schimbă lenjeria de pat la timp. „Liftul nu merge. Urcăm până la etajul opt cu copiii în braţe”, a adăugat un turist. Protestatarii au plătit pentru o săptămână la mare 1.500 de lei.
Conducerea unităţii hoteliere nu se simte responsabilă însă de această situaţie. „Turiştii pe bună dreptate sunt supăraţi, dar vina aparţine celor de la ENEL. De câteva zile întrerup curentul la acelaşi interval orar”, susţine Saladin Agiacai, reprezentantul hotelului. În aceeaşi situaţie s-au aflat, sâmbătă, mai multe unităţi hoteliere din Mamaia. La rândul său, ENEL reclamă consumurile nereale declarate de societăţile din staţiune şi branşamentele ilegale care duc la suprasolici-tarea reţelei.
În ultimul timp, turiştii depun din ce în ce mai multe reclamaţii vizavi de calitatea serviciilor de pe litoral. Doar luna trecută inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au efectuat 382 de controale pe litoral şi au aplicat 221 de amenzi con-travenţionale în valoare de 386.100 de lei. 50 dintre acţiunile de control au survenit în baza unor reclamaţii directe făcute de turişti. Potrivit OPC Constanţa, 25 dintre acestea au fost declarate întemeiate. Printre cele mai multe sesizări depuse de turişti se numără furtul de bagaje direct din camerele de hotel, serviciile de alimentaţie publică şi igiena deficitară, instalaţiile sanitare defecte, lipsa unei informări corecte despre tarife.
Doar luna trecută inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au efectuat 382 de controale pe litoral şi au aplicat 221 de amenzi contravenţionale în valoare de 386.100 de lei.