Deficitul global de cipuri şi creşterea numărului de cazuri noi de infectare cu COVID-19 afectează perspectivele unei redresări solide a pieţei auto franceze, a estimat duminică Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.
Până acum, CCFA previziona un avans al înmatriculărilor de autoturisme noi în Franţa de 9-10% în 2021, dar datele ar putea fi revizuite în scădere, a avertizat un purtător de cuvânt al CCFA.
„Credem că ar putea fi dificil să înregistrăm vânzări de 1,8 milioane de vehicule anul acesta”, a declarat purtătorul de cuvânt al grupului de lobby al producătorilor auto.
Franţa rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Italiei şi Spaniei.
Anul trecut, înmatriculările de autoturisme noi în Franţa au scăzut la 1,65 milioane de vehicule, de la 2,21 milioane de unităţi în 2019, în urma opririi producţiei fabricilor auto din cauza efectelor pandemiei.
Deficitul global de semiconductori şi incertitudinile privind evoluţia pandemiei afectează cei mai mulţi producători auto, inclusiv grupurile auto Renault şi Stellantis.
În iulie, vânzările de automobile în Franţa au scăzut cu aproximativ 35%, la 115.713 unităţi, în timp ce în primele şapte luni ale anului piaţa auto franceză a înregistrat un avans de 16%, faţă de perioada similară din 2020, arată datele CCFA.