Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Proiectul Nabucco isi cauta noi parteneri

Consortiul format pentru realizarea proiectului Nabucco va avea in curand un al saselea membru. "Exista o lista cu pretendenti care doresc sa participe la realizarea proiectului. Cu primul inscris pe lista s-a negociat deja, dar din cauza ...

Share

Adrian Stoica 0 comentarii

15.06.2007 - 00:00
Consortiul format pentru realizarea proiectului Nabucco va avea in curand un al saselea membru. "Exista o lista cu pretendenti care doresc sa participe la realizarea proiectului. Cu primul inscris pe lista s-a negociat deja, dar din cauza opozitiei Turciei s-a trecut la al doilea inscris", a declarat ieri, la congresul Oil&Gas, Corneliu Condrea, directorul adjunct al Directiei de Politici Energetice din Ministerul Economiei si Finantelor. In prezent, consortiul este format din companiile OMV (Austria), Transgaz (Romania), Bulgargaz (Bulgaria), Ungarogaz (Ungaria) si Botas (Turcia). In acest moment consortiul pregateste documentele necesare organizarii licitatiei pentru alegerea proiectantului. Potrivit lui Corneliu Condrea, proiectarea va dura intre 6 si 12 luni, iar in cazul in care nu vor exista alte piedici de ordin politic constructia va incepe in 2-3 ani. In ceea ce priveste cel de-a doilea proiect energetic major in care Romania este implicata, conducta Constanta-Trieste, oficialul din MEF si-a exprimat parerea ca acesta are sanse sa fie realizat inaintea proiectului Nabucco. Motivul: exista o mare parte a infrastructurii realizata, traseele fiind deja cunoscute. Referindu-se la conducta petroliera Burgas-Alexandroupolis, proiect sprijinit puternic de Rusia, Condrea a apreciat ca proiectul Constanta-Triese nu este in competitie cu acesta. "Ruta Burgas-Alexandroupolis are dezavantajul ca este un proiect greenfield, iar capacitatea sa de transport este de numai 20% din cea a conductei Constanta-Trieste, care este de 90 de milioane tone titei pe an. Finantarea celor doua proiecte la care tara noastra vrea sa ia parte se va realiza in special cu atragerea bancilor de investitii, partile direct implicate urmand sa acopere fiecare intre 5 si 10% din fonduri.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...