29.8 C
București
luni, 9 septembrie 2024
AcasăEconomieApar noi categorii de consumatori de energie, care schimbă piaţa

Apar noi categorii de consumatori de energie, care schimbă piaţa

Un alt efect este apariția de pachete de produse cu mai multe beneficii conexe, centrate pe comoditate și noutate. Se mai observă şi o mai mare atenție acordată sustenabilității și consumului responsabil de energie regenerabilă.

Aceste direcții au creat noi categorii de consumatori, cu motivații și comportamente diferite. Astfel, consumatorii preocupați de costuri sunt jumătate dintre respondenții la un sondaj de specialitate, prezentat la Aspen Energy Summit 2019.

Familiști, cu buget drămuit, acești consumatori simt nevoia să facă economii. Sunt orientați spre propriile nevoi imediate. Sunt interesați dacă o companie le poate oferi un preț mai bun sau alte avantaje materiale: centrale în rate, montaj sau service gratuit la echipamente.

“Consumatorii moderni sunt 20% dintre respondenți. Pasionați de tehnologie și gadgeturi, ei vor întreaga experiență. Caută pachete complete, care să le ofere acces la o gamă foarte variată de servicii.” studiu de piaţă prezentat la Aspen Energy Summit 2019

Consumatorii moderni sunt 20% dintre respondenți. Pasionați de tehnologie și gadgeturi, ei vor întreaga experiență. Caută pachete complete, care să le ofere acces la o gamă foarte variată de servicii. Sunt curioși, dispuși să încerce lucruri noi și discută cu cei apropiați despre experiențele lor, deci pot fi buni ambasadori. Nu sunt atât de sensibili la preț, dar sunt pretențioși la calitate.

Consumatorii responsabili sunt 30% din respondenții din acelaşi sondaj. Ei fac parte din noul val de consumatori premium, care trăiesc sănătos şi sunt interesați de protejarea mediului. Doresc să consume energie verde, din surse regenerabile. Sustenabilitatea este valoarea lor principală și aleg companii care comunică activ despre protejarea planetei.

 

Prosumatorii, ultima apariţie

Prosumatorii sunt o posibilă sub-categorie a acestor consumatori responsabili. Este vorba despre consumatorii care au mijloace proprii de producere a energiei, precum panourile solare. Surplusul de energie produs îl pot vinde distribuitorului zonal. România liberă a tratat in extenso acest subiect.

O analiză mai atentă a grupului-țintă arată că există o împărțire aproape egală între subiecţii interesați de chestiunea pieței de energie (52%) și cei dezinteresați (48%). Cu cât clienții sunt mai curioși și mai informați, există șansa să schimbe furnizorii.

Cele mai citite

Încă un jucător o părăsește pe CFR Cluj! Va fi coleg cu un român

Fundașul albanez, Arlind Ajeti, se alătură echipei din Bodrum după un sezon în SuperLiga României. CFR Cluj continuă să facă modificări importante în lotul său....

Fostul șef al Serviciului de Evidență Drepturi Persoane cu Dizabilități trimis în judecată pentru luare de mită

Fostul șef al Serviciului de Evidență Drepturi Persoane cu Dizabilități din cadrul DGASPC Timiș, Laszlo Andras Lihor-Laza, aflat deja în arest pentru corupție, a...

Huawei, trei milioane de precomenzi pentru smartphone-ul care se pliază de trei ori

Grupul chinez Huawei a înregistrat peste trei milioane de precomenzi pentru noul său smartphone pliabil, Mate XT, conform datelor publicate luni. Huawei, trei milioane de...
Ultima oră
Pe aceeași temă