Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

O comedie cu accente dramatice

Pentru publicul nostru e interesant să constate cum este „în culise" această lume misterioasă şi extrem de prezentă şi la noi a distribuitorilor de medicamente, inclusiv concurenţa acerbă dintre firme şi ispitele ...

Share

Irina-Margareta Nistor 0 comentarii

02.02.2011 - 18:34

Pentru publicul nostru e interesant să constate cum este „în culise" această lume misterioasă şi extrem de prezentă şi la noi a distribuitorilor de medicamente, inclusiv concurenţa acerbă dintre firme şi ispitele ultra-transparente pentru a determina diverşi potenţiali clienţi să devină fideli brandului.

Jack Gyllenhaal şi Anne Hathaway par să funcţioneze foarte bine împreună, într-un film extrem de tulburător şi chinuitor în acelaşi timp! Ca să facă scenariul mai incitant, principalul „leac" căruia i se face reclamă este mult comentata şi deja arhicunoscuta Viagra. Asta atrage după sine bancuri deocheate (e bine de reţinut că recomandarea sub 15 ani chiar trebuie respectată). Pe lângă problemele trupeşti, nu puteau să lipsească cele psihice. Nu sunt la modă numai psihanaliştii, ci şi medicamentele care dau linişte sufletească, de la celebrul Prozac, la mai puţin cunoscutul Zoloft, care a intrat şi pe piaţa noastră.

E nostim cum reuşesc cineaştii să inducă ideea că, dacă înghiţi la calmante cu pumnul, poţi să devii dintr-un biet boschetar un tip fercheş, de încredere! Mulţi vor spune că întreaga peliculă nu e decât un fel de a-i face lobby firmei Pfizer, doar că lucrurile sunt ceva mai complexe. Regizorul născut la Chicago, Edward Zwick, aducea în 1994 o splendidă frescă sentimentală: „Legendele toamnei". De astă dată reuşeşte să echilibreze o comedie neagră prin accese dramatice, date de o boală incurabilă de care suferă foarte gracila Anne Hathaway. Este vorba despre Parkinson, un sindrom degenerativ, care atacă sistemul nervos central şi duce încetul cu încetul la o de­gra­dare fizică şi psihică, de la tremuratul incontrolabil, până la demenţa senilă. Numele i-a fost dat de chirurgul James Parkinson, la 1817, iar printre cei care au suferit de acest cumplit blestem s-au numărat Papa Ioan Paul al II-lea, Kenneth Moore (Jolyon cel Tânăr din serialul „Forsyte Saga", varianta 1967), sau actriţa Katharine Hepburn, iar în prezent vedete de renume ca actorul Michael J. Fox sau boxerul Mohamad Ali.

Ca să facă mai suportabilă partea sumbră, scenariştii îmbină şi câteva momente hilare, cum ar fi lansările de produse vindecătoare pe mu­zi­că de „Odiseea spaţială" ori de Maca­re­na, dans care oricând dă ghes adrenalinei. Sau strecoară iluzia că s-ar putea inventa ceva care să aducă mai multă plăcere la pat şi femeilor, ca să nu se spună că invenţiile sunt discriminatorii, exclusiv în favoarea bărbaţilor. O altă figură distinctă o constituie doctorul, interpretat de Hank Azaria (absolut genial în rolul iubitului spaniol al frumoasei şi capricioasei Catherine Zeta-Jones în „Logodnicii Americii", alde Hector Gorgonzolas). Acum este un medic care se lasă ademenit de distribuitorii de farmaceutice, primeşte bacşişuri în natură şi e mort după femei. Pe generic figurează alături de colegul lui de şcoală Oliver Platt, un comic voiajor plin de ambiţie, care profită de colegul lui mai tânăr şi net cuceritor, Jack Gyllenhaal. Bărbatul fatal are şi un frate la polul opus, cu un fizic ingrat, pe care îl compen­sează cu gaguri şi e construit să fie nu numai invidios şi nesigur de el, dar şi, adesea, la limita penibilului. George Segal este tatăl celor doi, iar mamă, fireşte tot în script, Jill Clayburgh, socotită în 1999 una dintre primele 25 de mari actriţe ale Hollywoodului şi care a murit la sfârşitul anului trecut. Acesta fiind penultimul rol, cel final este încă în post producţie sub titlul „Domnişoarele de onoare".

Marketingul a funcţionat foarte bine în acest trailler. S-a avut grijă ca, pe lângă nişte imagini destul de „decoltate" cu protagoniştii, să se strecoare şi un truism: „Nu înţeleg multe în privinţa vieţii ăsteia, dar mai cu seamă mă surprinde că întâlneşti mii de oameni şi e suficient să dai peste unul singur şi existenţa întreagă ţi se schimbă pe loc".

DRAGOSTE ŞI ALTE DEPENDENŢE
SUA, 2010, 1h 52min.
LOVE AND OTHER DRUGS
Regia: Edward Zwick.
Cu: Jack Gyllenhaal, Anne Hathaway, Oliver Platt, Ray Godshall Sr., Hank Azaria, Josh Gad, Judy Greer.
Distribuit de Odeon Cineplex.
Braşov (Cityplex), Bucureşti (Movieplex, Hollywood Multiplex, The Light Cinema, Cinema City Sun Plaza şi Cotroceni), Cluj (Cinema City, Odeon).

Citește totul despre:

Comentarii