Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Caragiale, jucat în aromână

Teatrul de Stat Constanța prezintă o premieră înainte de debutul oficial al stagiunii: „Năpasta”, de Ion Luca Caragiale.

Share

Cristian Hagi 0 comentarii

Actualizat: 07.09.2018 - 12:40

Teatrul de Stat Constanța vine cu o surpriză, în deschiderea stagiunii: spectacolul „Năpasta”, de I.L. Caragiale, jucat în aromână. Evenimentul va avea loc sâmbătă, de la ora 17.00, și este încadrat în manifestările dedicate Zilei culturii aromâne. În timpul stagiunii propriu-zise, spectacolul va fi prezentat și în varianta în limba română.Intrarea va fi gratuită, în limita locurilor disponibile, pentru care se vor distribui tichete.

Năpasta este singura dramă scrisă de Caragiale și ultima piesă a marelui dramaturg român. În epoca în care a fost scrisă și reprezentată, a iscat multe polemici și controverse, condeiele mari ale epocii pronunțându-se fie foarte elogios (N. Iorga, C. Dobrogeanu-Gherea), fie extrem de critic (Paul Zarifopol, Pompiliu Constantinescu) în privința acestei piese. Cele patru personaje vor fi interpretate de Irina Enache – Anca, Tani Ștefu – Dragomir, Andrei Nicolae Stroescu – Gheorghe, Haralambie Gromoșteanu – Ion pectacolul montat de regizoruRegia este semnată de Daniel Grigore – Simion, iar scenografia de Romulus Boicu.

Viziunea regizorului

„Voi opta pentru o desfăşurare pe două planuri, unul real, al textului şi acţiunii propriu-zise şi altul de flashback, de tip oniric-psihologic. Dacă, în primul plan, primim numai informaţia strictă a textului, aici-acum, în cel de-al doilea plan aflăm mai multe date despre trecutul personajelor şi demonii pe care fiecare îi poartă. Jocul actorilor va fi unul de tip realist-naturalist, în momentele desfăşurării planului real, iar când se trece la planul oniric jocul actorilor se transformă treptat, se deformează, căpătând accente suprarealiste prin gesturi, mimică, intonaţie”, spune Daniel Grigore – Simion. Acesta a spu că va opta pentru întreruperea bruscă a continuităţii şi realităţii cu scurte interludii de tip oniric, desfăşurate în spatele unor pânze albe, iar personajele îşi vor pierde consistenţa trupului şi vor deveni umbre. „Această „convenţie” pe care vreau să o adopt cred că va aduce un plus de autenticitate textului clasic, va îmbogăţi mesajul pe care autorul îl transmite.”, a punctat regizorul.

Comentarii

loading...