21.1 C
București
joi, 25 iulie 2024
AcasăAlegeri 2016Faţa succesului

Faţa succesului

 

V-aţi gândit vreodată că forma feţei voastre poate arăta competenţă, autoritate, încredere? Sau mai mult decât atât, că vă poate arăta performanţa economică? Poate să vi să pară surprinzător, dar cei mai mulţi dintre noi judecă oamenii după înfăţişare. Atunci când vedem pe cineva care are un chip frumos, credem că persoana respectivă are tot felul de însuşiri pozitive, aşa numitul „halou al atractivităţii”. Însă, dacă eşti o persoană neatrăgătoare, nu ţi se dă nici cea mai mică şansă!

Conform unui studiu realizat în SUA, trăsăturile directorilor de companii sunt corelate cu performanţele economice ale companiilor conduse de ei! Pe scurt, conform acestui studiu, 100 de studenţi care au privit fotografiile directorilor celor mai bine şi mai puţin bine clasate companii din celebrul top Fortune 1.000 au reuşit să-i identifice corect pe cei care au avut perfomanţe financiare ridicate şi pe cei care au avut rezultate financiare mai puţin bune. De menţionat că studenţii nu cunoşteau nici numele, nici poziţia sau firma pe care aceşti directori le conduceau în viaţa reală, persoanele fiind în ipostaze similare, iar fotografiile fiind alb-negru de aceleaşi dimensiuni.

Mai mult, potrivit profesorului Ross Buck de la Universitatea din Connecticut, SUA, persoanele extrovertite sunt mult mai uşor de „citit”, iar limbajul trupului lor, inclusiv expresiile faciale, este extrem de accesibil. De aceea, când sunt analizate, sunt catalogate drept nişte emiţători competenţi şi precişi, făcând impresii iniţiale mai bune decât introvertiţii. Aceştia, în schimb, sunt percepuţi mai mult ca indisponibili afectiv sau insensibili, iar lipsa de expresivitate a feţei este o problemă reală pentru cei din jurul lor. Prin urmare, abilităţile de comunicare verbală şi nonverbală ne asigură, în parte, succesul în viaţa socială şi în profesie. Faptul că studiile efectuate până acum ne-au arătat că trăsături de personalitate care sunt asociate cu manifestările de lideri se pot suprapune cu cele care sunt judecate doar prin analiza feţei, ne fac să ne oprim atenţia acestui subiect.

În România, deocamdată, nu există informaţii valoroase despre corelaţia dintre atractivitatea feţei şi succesul companiilor, dar timpul ne va arăta oportunitatea încercării de a o identifica. Până atunci, care este chipul succesului vostru?

MIHAELA STROE, Profiler&nonverbal expert, www.mihaelastroe.ro

Mihaela Stroe
Mihaela Stroehttp://mihaela-stroe
Drd. Mihaela Stroe, expert in limbaj nonverbal
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă