13.5 C
București
miercuri, 22 mai 2024
AcasăAlegeri 2016Elemente cheie pentru succes

Elemente cheie pentru succes

Ştim cu toţi sintagma „comunicarea este mai mult decât cuvinte”. Comunicăm prin aşezarea în spaţiu, prin gesturi, prin atingeri, prin priviri şi chiar prin haine. Chiar dacă îmbrăcămintea este doar o mică parte a comunicării nonverbale, totuşi ea ne poate da indicii importante despre o persoană: vârsta, sexul, statutul socio-economic, nivelul de încredere în sine etc. Toate aceste mesaje sunt date de înfăţişarea avută şi, astfel, este important ca hainele să comunice cine sunteţi pentru a face o primă impresie pozitivă.

De aceea, două elemente cheie pentru a avea succes la interviul de angajare sunt înfăţişarea şi îmbrăcămintea. Comunicarea nonverbală nu este o ştiinţă exactă, dar este simplu să faceţi o primă impresie pozitivă sau negativă pe baza felului cum arătaţi şi a ceea ce purtaţi. Atenţia care trebuie acordată acestor două elemente esenţiale pentru managementul impresiei poate fi folosită atât în cadrul interviurilor pentru angajare, în întâlnirile cu clienţii potenţiali, în întâlnirile cu noi persoane şi chiar atunci când vreţi să aveţi succes într-o prezentare publică.

Unul dintre locurile unde o primă impresie proastă vă poate costa este interviul pentru un job. Companiile consideră că imaginea lor trebuie menţinută şi prin intermediul oamenilor. De aceea, atunci când intervievează potenţialii oameni, companiile caută aceste calităţi la aceştia. Primele impresii pot avea un impact mai mare decât experienţa şi abilităţile avute şi cei mai mulţi angajatori decid încă din primele 30 de secunde dacă un aplicant se va integra în organizaţia lor. Dacă nu apăreţi îmbrăcat corespunzător, puteţi transmite mesajul că nu sunteţi interesat de poziţia respectivă. Dar, dacă vă veţi îmbrăca clasic, cu un costum gri sau bleumarin, iar artefactele nonverbale, precum bijuteriile, machiajul, parfumul etc. sunt minimale, veţi avea cu siguranţă succes.

Mai mult, studiile au arătat că şi înfăţişarea noastră fizică poate afecta statutul economic. De aceea, cu cât sunteţi mai atractiv în înfăţişare, cu atât veţi câştiga mai mult. Emiterea de judecăţi, fie ele fondate sau nu, este specific umană şi, astfel, este important ca mesajele nonverbale pe care le transmitem să comunice ceea ce suntem. De aceea, trebuie singuri să ne analizăm înfăţi¬şarea şi să evaluăm dacă transmitem un mesaj de care suntem mândri şi care ne reprezintă cu adevărat.

Mihaela Stroe
Mihaela Stroehttp://mihaela-stroe
Drd. Mihaela Stroe, expert in limbaj nonverbal
Cele mai citite

Angel Tîlvăr spune că navigația maritimă suferă cel mai mult de pe urma acțiunilor de bruiaj

Ministrul Apărării, Angel Tîlvăr, a declarat marţi că navigaţia maritimă este cea care are cel mai mult de suferit de pe urma acţiunilor de...

Angel Tîlvăr spune că navigația maritimă suferă cel mai mult de pe urma acțiunilor de bruiaj

Ministrul Apărării, Angel Tîlvăr, a declarat marţi că navigaţia maritimă este cea care are cel mai mult de suferit de pe urma acţiunilor de...

Israelul face un abuz grav asupra Associated Press: i-a închis transmisiunea în direct a acesteia pe tema evenimentelor din Fâşia Gaza

Associated Press a anunţat că oficiali israelieni au confiscat o cameră video şi echipament de emisie aparţinând agenţiei de presă şi au închis transmisiunea...
Ultima oră
Pe aceeași temă