Marile sărbători de peste an, precum Crăciunul sau Paştele, înseamnă şi declanşarea unui fenomen tot mai vizibil în România, în ultimii ani – coşurile-cadou pe care diverse firme le oferă atât angajaţilor, cât şi partenerilor de afaceri.
Este atât un mod de a-i recompensa pe salariaţi, dar când e vorba de parteneri de afa-ceri – un gest de apreciere între conducătorii firmelor. Există însă o diferenţă mare între coşurile pentru proprii angajaţi, a căror valoare este de aproximativ 75 de lei, şi coşurile pentru parteneri, care urcă până la 300 de lei. Aceasta este o statistică, privitoare la acest fenomen din România, comunicată de Compania “Sodexo-Soluţii pentru Motivare”.
Potrivit legislaţiei din ţara noastră, coşurile-cadou a căror valoare nu depăşeşte 150 de lei sunt deductibile şi neimpozabile. Aceeaşi sursă de informaţie arată că cele mai multe coşuri-cadou sunt oferite de diverse firme cu prilejul sărbătorilor de iarnă. Este vorba de o pondere de aproape 70% din totalul acestui fenomen într-un an, în ţara noastră. Restul cadourilor de acest fel se fac cu ocazia sărbătorilor de Paşte. “Coşurile-cadou sunt o soluţie la care apelează tot mai multe companii din majoritatea domeniilor de activitate de pe piaţa muncii, datorită avantajelor pe care acestea le oferă”, spune Jean Istasse, directorul general al Companiei “Sodexo Soluţii pentru Motivare”. Datele de pe piaţa din România arată că asemenea cadouri sunt oferite, dar în procent mai mic, şi în alte zile importante din an, precum 1 şi 8 martie.