Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Toți angajații Administrației Străzilor București iau spor de condiții vătămătoare

Administrația Străzilor București, instituția parte din Primăria București care are în grijă infrastructura rutieră a Capitalei, le oferă tuturor angajaților “spor de condiții vătămătoare” de 10%.

Denisa Marin 0 comentarii

Actualizat: 23.04.2019 - 14:38

Dacă acest lucru este de înțeles pentru lucrătorii care răzuiesc și toarnă asfalt, este mai puțin de înțeles pentru personalul TESA.

Cu toate acestea, toți angajații iau sporul, fie că funcțiile sunt de director general, șef de birou, consilier juridic, arhivar, șofer ori muncitor calificat. Alte sporuri de care mai pot beneficia angajații sunt: 10% pentru personalul care exercită activitatea de control financiar preventiv şi 50% din valoarea salariului minim brut pe ţară (1.450 de lei acum) pentru personalul care deţine şi titlul ştiinţific de doctor dacă îşi desfăşoară activitatea în domeniul pentru care deţine acest titlu.

De remarcat, față de centralizarea salarială făcută acum 6 luni, în septembrie 2018, salariile au crescut. Acest lucru poate fi pus pe seama facilităților fiscale acordate angajaților din construcții, de la 1 ianuarie 2019, care presupun eliminarea impozitului pe venit, scutirea de la plata CAS și diminuarea cotei CASS. Astfel, directorul general Mirela Ioniță a câștigat 1.300 de lei la salariul brut, de la 14.400 lei luat la 15.700 lei. La aceste sume se adaugă, evident, sporul de condiții vătămătoare. Adjunctul primește acum 14.000 de lei, plus sporuri, de la 12.700, iar un șef de birou încasează 8.400 lei, plus sporuri, de la 7.700 lei.

 

Die Hard de București

Administrația Străzilor București are ca obiect de activitate întreținerea rețelei de infrastructură rutieră a Bucureștiului, în acest sens având încheiat un acord-cadru pentru reparația străzilor cu Asocierea SC Strabag & Straco SRL, cu valabilitate până la sfârșitul anului 2020 pentru sectoarele 1, 3, 4, 5, 6 și până în luna ianuarie 2021 pentru sectorul 2, mai spun reprezentanții PMB.

Valoarea lui este de circa 170 de milioane de euro, în patru ani. Până în 2019, ASB avea printre responsabilități și parcările și sistemele de optimizare a traficului bucureștean, însă aceste activități au fost preluate de două dintre companiile municipale înființate de primarul Gabriela Firea. Planul primarului era ca Administrația Străzilor să fie desființată cu totul, a fost și o hotărâre aprobată de Consiliul General în acest sens, iar construcția și întreținerea străzilor să trecute la Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje. Vesta Grup, care avea contract în derulare cu ASMPB, a obținut în instanță suspendarea acelei hotărâri, Administrația a scăpat nedesființată, iar contractul cu Strabag, Straco, Tehnologica Radion și alții este, în continuare, în vigoare. Mai mult, este posibil ca Administrația să existe și în continuare, având în vedere că firmele lui Firea au fost înființate ilegal, potrivit unei decizii a Curții de Apel. Dacă primarul nu obține votul a două treimi din Consiliul General pentru a confirma înființarea lor, acestea ar trebui desființate.

Primăria Capitalei are în administrare circa 500 de străzi, în principal bulevardele principale și cele pe care circulă RATB, restul străzilor fiind în administrarea sectoarelor, iar acolo sunt încheiate alte contracte pentru întreținere/reparații.

Comentarii

loading...