Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministerul Sănătății ar putea lua sub control și spitalele militare

Vlad Voiculescu nu va fi demis din funcția de ministru în Guvernul Cîțu, iar Ministerul Sănătății, pe care îl conduce, ar putea să-și extindă atribuțiile, primind în subordine și spitalele militare.

Share

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 13.04.2021 - 08:39

Criticile legate de prestația lui Vlad Voiculescu ca ministru al Sănătății sunt tot mai numeroase și se vorbește tot mai des, în spațiul public, despre necesitatea ca el să fie demis din Guvern. Totuși, liderii USR PLUS susțin că o asemenea idee nu se ia în calcul, nici măcar în discuțiile “cu ușile închise” avute cu partenerii din Coaliția guvernamentală. Mai mult chiar, USR PLUS sugerează ca, sub conducerea lui Vlad Voiculescu, Ministerul Sănătății să-și extindă atribuțiile, urmând a prelua în subordine și unități sanitare care aparțin, în acest moment, altor ministere.

În plin scandal legat de situația de la Ministerul Sănătății, deputatul Ionuţ Moşteanu (USR PLUS) a anunțat că îi va propune premierului Cîțu să înceapă demersuri pentru a transfera spitalelor militare în subordinea Ministerului Sănătății.

Deputatul Moșteanu propune ca „spitalele MApN, SRI, SIE, MAI” să treacă la Ministerul Sănătății. O observație ar fi că Serviciul de Informații Externe (SIE) nu are spital, ci doar un punct de diagnostic pentru angajații lui. Oamenii SIE nu-și pot dezvălui identitatea, deci nu pot merge la un cabinet medical civil.

“Îi propun prim ministrului să demareze trecerea tuturor spitalelor în subordinea Ministerului Sănătăţii şi să începem acest demers cu spitalele MApN, SRI, SIE, MAI”

Ionuț Moșteanu,

Deputat USR PLUS

Ionuț Moșteanu citează o declarație a premierului Cîţu, care a spus că "fiecare pacient din România are legătură" cu Ministerul Sănătăţii, deși unii români sunt „speciali” și au acces în spitale militare. “Am auzit că acolo e mai mult loc, sunt mai bine dotate, e o atenţie mai mare faţă de bolnavi”, susține Moșteanu.

 

„Ministerul Sănătăţii a găsit soluţii pentru cazurile urgente, pentru operaţii şi tratament la Spitalul Agrippa Ionescu. Conducerea spitalului şi medicii de acolo s-au oferit să primească şi medici curanţi de la Foişor”

Vlad Voiculescu,

Ministrul Sănătății

Spitalul Agrippa Ionescu, aflat în subordinea SRI, s-a oferit deja să primească personal și pacienți dintre cei externați de la Spitalul de Ortopedie “Foișor”.

Cele mai multe spitale militare din România fac însă parte din rețeaua sanitară a Ministerului Apărării Naționale. Prima reacție față de ideea mutării acestor spitale, de la MApN la MS, a venit din partea MApN. „Sistemul medical militar a fost întotdeauna parte a efortului naţional de asigurare de servicii de sănătate pentru populaţie. Niciodată nu a funcţionat ca un sistem închis, iar datele statistice sunt fără echivoc: din cei peste 65.000 de pacienţi trataţi de Spitalul Militar Central din Bucureşti, în jur de 80 la sută au fost pacienţi civili. Mai mult, aceeaşi proporţie s-a păstrat în ultimele 12 luni şi în ceea ce priveşte tratarea pacienţilor COVID în spitalele militare desemnate ca spitale suport: din cei aproximativ 6.500 pacienţi COVID doar 1.100 provin din rândurile MApN”, a transmis un reprezentant al Ministerului Apărării Naționale.

"Eu sunt foarte supărat pe ceea ce am văzut la televizor, detaliile tehnice vi le-a explicat şi domnul Arafat, poate să le explice şi domnul ministru al Sănătăţii. Vroiam să vă spun că, aşa cum fiecare contribuabil are legătură cu Ministerul Finanţelor sau aşa cum fiecare elev are legătură cu Ministerul Educaţiei, şi fiecare pacient din România are legătură cu Ministerul Sănătăţii”, a explicat premierul Florin Cîțu când a fost rugat să comenteze situația de la Spitalul „Foișor”, care a fost transformat, brusc, în spital suport Covid.

Până în acest moment, singurul oficial care și-a asumat această decizie a fost secretarul de stat Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență din MAI. Deși Spitalul “Foișor” se află în subordinea Primăriei Capitalei, nu a MAI.

Comentarii