Hotel de cinci stele pe apa

Vasul de pasageri francez "Le Levant" a sosit, dumininca, in Portul Constanta, avand la bord 90 de turisti americani. Desi voiajele traditionale ale navei include zone exotice, cum ar fi Insulele Caraibe si tari din America de Sud, "Le Levant" a ...

Share

Cristian Hagi 0 comentarii

21.06.2005 - 00:00
Vasul de pasageri francez "Le Levant" a sosit, dumininca, in Portul Constanta, avand la bord 90 de turisti americani. Desi voiajele traditionale ale navei include zone exotice, cum ar fi Insulele Caraibe si tari din America de Sud, "Le Levant" a ajuns, pentru prima data, si in Romania. Nicola Brenner, directorul hotelului de pe nava, spune ca turistii straini si-au manifestat interesul de a veni in tara noastra, intr-o calatorie care mai include si alte tari vecine. "Oamenii sunt cu atat mai pasionati cu cat este pentru prima data cand viziteaza Europa de Est. Destinatiile din Vest, cum ar fi Franta, Italia si Spania, sunt deja cunoscute de clientii nostri, iar ei nu vor sa mai mearga o data acolo unde au mai fost", spune Nicola. In voga acum sunt Croatia, Grecia, Turcia si Romania. Partea franceaza a invitat cateva oficialitati la bord pentru o scurta vizita. Printre ei, chiar consulul onorific al Frantei la Constanta, Jean Deaux. Toti au fost impresionati de dotarile oferite de vas: doua restaurante, dintre care unul panoramic, o biblioteca, ce contine, pe langa carti, DVD-uri si CD-uri, o camera de fitness, disponibila 24/24, piscina si sauna. Vasul are cinci punti de recreere, dintre care una este descoperita. Restaurantul ofera un meniu diversificat si pentru toate gusturile (printre altele, branza cu mucegai si icre de stiuca), iar barul este plin de bauturi scumpe; unele dintre ele pot fi cumparate si din Romania, dar la preturi de peste zece milioane de lei.

Sejur de 12 zile

O croaziera de 12 zile cu vasul "Le Levant" costa 5.000 de dolari, pentru americani, iar una de o saptamana, intre 2.500 si 3.000 de euro, pentru europeni. Nici preturile de la bordul vasului nu sunt foarte mici. Exista aici un mic magazin, de unde, asa cum spune Remi Genevaz, comandantul lui "Le Levant", iti poti cumpara tot ceea ce este nevoie intr-un voiaj. Un slip de baie costa intre 80 si 110 euro, o geanta de voiaj de piele - 438 euro, o curea - 30 de euro, umbrelele - 33 de euro, iar tricourile se vand cu preturi cuprinse intre 17 si 54 de euro. Toate produsele sunt inscriptionate cu numele vasului.

Romani pe Levant

Din echipajul vasului francez fac parte si cinci romani. "Suntem bine tratati aici si chiar priviti cu respect. Am avut cateve probleme la masina, dar le-am rezolvat", spune constanteanul Claudiu Holovatchi, ofiter mecanic secund. Aici se munceste in "ture": patru luni pe vas, patru luni pe uscat, si toti romanii par sa fie multumiti de conditiile oferite si salarizare. "Am plecat printr-o agentie de crewing din Constanta, si alaturi de mine mai sunt si bucuresteni si brasoveni", spune Holovatchi.

Tehnologie de ultima ora

Vasul "Le Levant", de 3500 tdw, a fost lansat la apa in noiembrie 1998, fiind construit in Santierul Naval Alshtom Leroux din Franta. Nava are 100 de metri lungime, o chila rezistenta la gheata si un pescaj de 3,5 metri. Primul voiaj a fost o traversare a Atlanticului. "Le Levant" este propulsat de doua motoare finlandeze, care dezvolta impreuna peste 3.600 KW, la o viteza maxima de 18 mile marine. Pentru manevrabilitate si stabilitate, vasul este echipat cu un sistem de stabilizare dinamic, cu patru flapsuri, fiecare dintre ele fiind controlat de un computer. Poate adaposti 90 de pasageri, in 45 de cabine, si 50 de ofiteri si membri ai echipajului.

Contrastand cu luxul din interior, o batrana statea la scara vaporului, cu mici corabii artizanale de lemn de vanzare. A reusit chiar sa vanda una dintre ele. "Le dau la 600.000 - 550.000 lei, dupa cum au oamenii bani. Nu am ce sa fac, suntem trei persoane care traim dintr-o singura pensie. Nu le fac eu, le fac baiatul si sotul", ne-a spus batrana, care ne-a rugat sa nu-i publicam fotografia in ziar, ca sa nu o "facem de ras".

Citește totul despre:

Comentarii