16 C
București
joi, 2 mai 2024
AcasăSpecialGara de Nord va fi legata de aeroportul de la Otopeni

Gara de Nord va fi legata de aeroportul de la Otopeni

Bucurestiul va fi legat de aeroportul de la Otopeni printr-o linie de metrou, conform planului de investitii al Primariei Capitalei, care se va derula intre anii 2005-2008. Proiectul consta in realizarea unei conexiuni de transport rapid prin linie de metrou in scopul de a favoriza dezvoltarea urbana durabila a zonei prin fluidizarea majora a traficului intre Bucuresti si Otopeni, precum si in zona adiacenta. Ideea nu este noua, ea a mai fost promovata in anii trecuti de reprezentantii Ministerului Transporturilor si ai Metrorex. Acestia nu au reusit sa demareze lucrarile la noua linie de metrou pentru ca nu au obtinut finantarea necesara, chiar daca au afirmat ca sunt in tratative cu Banca Europeana de Investitii. Municipalitatea a preluat la randul ei proiectul si si-a propus sa gaseasca resurse pentru a incepe realizarea primei linii de metrou in afara Bucurestiului.
Noua linie va face legatura intre reteaua de metrou a orasului, prin statia “1 Mai”, si Aeroportul International “Henri Coanda”. Linia va trece prin zona Aeroportului Baneasa si va facilita schimbul de pasageri intre principala gara feroviara (Gara de Nord) si aeroporturile orasului. Lucrarea a fost gandita pe doua tronsoane: primul dintre ele – pe teritoriul orasului, subteran, cu o lungime de 4,7 km si cinci statii, iar cel de al doilea – linie de tren regionala cu o lungime de 8,95 km, cu sectiuni subterane si supraterane, in functie de conditiile de traseu urban si suburban pe care il traverseaza, cu opt statii.
Investitia va duce la dezvoltarea activitatilor economice intre Capitala si zonele situate pe tot traseul sau accesibile pe DN 1. In plus, va creste calitatea vietii prin sporirea sigurantei in deplasare, a confortului si functionalitatii legaturii aeroport-oras. Se vor realiza economii prin eliminarea costurilor combustibililor care se ridica la circa trei euro pentru 30 de km parcursi cu masina, fata de numai 0,3 euro pentru calatoria cu trenul si metroul, rezultand o reducere cu 90% a costurilor. Se vor elimina, de asemenea, costurile aditionale importante rezultate din intarzierile in trafic: amanarea sau anularea calatoriilor de afaceri, a sejururilor etc. Calatorii vor beneficia de micsorarea timpului de deplasare si de stationare, eliminarea ambuteiajelor, reducerea numarului de accidente etc. Specialistii au estimat ca va scadea cu o treime poluarea pe DN 1 intre Bucuresti si Otopeni. Costurile preconizate pentru realizarea primei etape a proiectului au fost stabilite la 300 de milioane de euro.

Cele mai citite

Georgia: Mii de manifestanți din nou în stradă contra unui proiect de lege controversat privind „ influența străină”

Mii de manifestanţi au ieşit în stradă miercuri seară în Georgia pentru a protesta contra proiectului de lege controversat privind ''influenţa străină'', adoptat în...

Zelenski vede Ucraina membru în NATO cu o condiție majoră

Președintele Volodimir Zelenski consideră că Ucraina nu va putea deveni membru NATO până când nu va câștiga războiul cu Rusia, conform observatornews.ro. Secretarul general al...

Kylian Mbappe, cel mai mare jucător din istoria PSG

Astăzi are loc cel de-al doilea meci din prima manșă a semifinalelor UEFA Champions League, Borussia Dortmund - PSG, de la ora 22:00 Julien Laurens...
Ultima oră
Pe aceeași temă