19.9 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăSpecialZece oraşe din România împart „şpaga Mercedes"

Zece oraşe din România împart „şpaga Mercedes”

Cadouri în valoare de mai multe milioane de euro au fost date oficialilor din ţări precum România, Coreea de Nord, Libia şi Bulgaria cu scopul ungerii rotiţelor necesare la încheierea unor contracte de vânzare a mai multor modele de autobuze Mercedes destinate transportului public, afirmă procurorii americani într-un acord amiabil semnat cu firma germană.

Mii de autobuze Mercedes Conecto şi Citaro au fost achiziţionate în ultima perioadă de regiile locale de transport sau entităţi private din Bucureşti, Timişoara, Craiova, Braşov, Oradea, Bacău, Tg. Mureş, Baia Mare, Târgovişte şi Zalău. Potrivit Mediafax, plăţile incorecte au fost efectuate prin intermediul birourilor din Istanbul ale subsidiarei Mercedes-Benz Turk (MB Turk) a Daimler şi se ridică la cel puţin 3,88 milioane de euro. Acte găsite indică plăţi de aproximativ 6,05 milioane euro către părţi terţe în legătură cu tranzacţii de export de autovehicule către clienţi guvernamentali din afara Turciei, respectiv din Coreea de Nord, Letonia, Bulgaria, Libia, România, Rusia, Arabia Saudită, Yemen şi alte state. Mita a adus firmei germane venituri de 95 milioane euro. Din suma de 6,05 milioane euro, cel puţin 3,88 milioane euro au constat în plăţi incorecte şi cadouri, din care 3,3 milioane au fost înregistrate în acte sub acronimul N.A. (prescurtarea de la „Nutzliche Aufwendungen” – „plăţi utile”).

Cele 3,88 milioane de euro, constând în bani şi cadouri, au fost plătite unor oficiali guvernamentali sau unor părţi terţe, cu înţelegerea ca acestea să fie date mai departe, în întregime sau parţial, unor oficiali care să ajute Daimler să-şi asigure vânzarea unor autovehicule către clienţi guvernamentali.

În perioada cu probleme, adică 2005-2006, regiile locale de transport public din România, subordonate primăriilor, au semnat contracte sau au achiziţionat peste o mie de autobuze Mercedes, în principal modelele Citaro şi Conecto. Cel mai mare cumpărător a fost RAT Bucureşti, cu 1.000 de autobuze cumpărate la preţuri cuprinse între 180.000 şi 210.000 de euro, urmat de RAT Timişoara, cu 55 autobuze achiziţionate în 2005. La începutul acestui an, Primăria Timişoara a mai cumpărat în leasing 30 de autobuze cu burduf Citaro la un preţ total de 11 milioane de euro.

 

Cele mai citite

Bătălia pentru Sectorul 1: imperativa coaliție anti-Clotilde

Se ascute lupta, odată cu nominalizarea lui Sebastian Burduja și a Gabrielei Firea, candidați separați ai coaliției PSD-PNL, pentru funcția de primar general al...

Republica Moldova transmite primele rapoarte privind îndeplinirea condițiilor de intrare în UE

Republica Moldova va înainta către Comisia Europeană, la data de 24 aprilie 2024, primele rapoarte privind îndeplinirea condițiilor de intrare în UE. Documentul va fi...

Enigma doctorului Socrates

Un tânăr înalt, brunet și timid stă deoparte și examinează viața din jurul lui pentru a-i da un sens, așa cum îi îndruma Socrate...
Ultima oră
Pe aceeași temă