15.6 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăȘtirile zileiDolj: Se continuă monitorizarea zonei unde s-au răsturnat vagoanele cu biodiesel

Dolj: Se continuă monitorizarea zonei unde s-au răsturnat vagoanele cu biodiesel

Totodată, circulaţia trenurilor pe distanţa Craiova – Caracal rămâne deviată pe ruta ocolitoare Caracal – Piatra Olt – Craiova, până când vor fi ridicate locomotiva şi vagonul care au reuşit să traverseze podul.

Prefectul judeţului Dolj, Dan Narcis Purcărescu, a declarat, luni, pentru AGERPRES, că operatorul de marfă privat Grup Feroviar Român (GFR), căruia îi aparţine respectivul tren de marfă, continuă lucrările de amenajare, sub podul de cale ferată de la Cârcea, a unei platforme necesare amplasării unei macarale de 600 tone, în vederea îndepărtării celor şapte vagoane căzute în râpă.

“Cei de la GFR au contractat o macara de 600 de tone pentru ridicarea vagoanelor. Acum se lucrează în partea de sub pod, se amenajează o structură pe care să se amplaseze macaraua respectivă – se nivelează terenul şi se aduce piatră concasată. Se intenţionează (pentru că se pare că aceasta este singura soluţie) să se dea jos locomotiva şi acel vagon care au traversat podul şi au rămas puţin înclinate şi să le ia cu această macara”, a precizat Purcărescu.

Potrivit acestuia, în continuare ABA Jiu acţionează cu oameni, 24 de ore din 24, ca unda de biodiesel scurs din vagoane să nu ajungă în lacul de la Preajba.

“Şi reprezentanţii GFR a venit cu o firmă pentru preluarea combustibilului. Vagoanele căzute au fost golite de combustibil”, a mai afirmat prefectul judeţului Dolj.

Dan Narcis Purcărescu a mai spus că circulaţia feroviară rămâne deviată până ce locomotiva va fi ridicată cu macaraua.

“Până nu se eliberează firul de locomotivă care este puţin înclinată, nu se poate da drumul circulaţiei pe ruta normală Caracal – Craiova, pe firul circulabil, pentru că există riscul ca din cauza vibraţiilor să cadă locomotiva şi să angreneze şi restul de pod, pentru care expertul tehnic de la CFR şi-a dat deja acceptul că poate fi folosit”, a mai declarat Pucărescu.

Potrivit ABA Jiu, apa din acumularea de la Preajba este pompată spre aval, astfel încât să existe posibilitatea preluării apelor încărcate cu biodiesel.

“Ca urmare a lucrărilor susţinute de realizarea platformei pe care va fi amplasată macaraua, a epuismentelor din zona acesteia, a defrişării vegetaţiei, devierea apelor izvorului ‘Cismeaua’ înspre pila dinspre malul stâng al văii la Cârcea, biodieselul existent pe vegetaţie este antrenat în apă. Având în vedere aceste manevre, în cursul serii de duminică, 26.08.2018, apa din acumularea de la Preajba a fost evacuată în totalitate prin pompare, spre aval”, au anunţat, luni, reprezentanţii ABA Jiu.

Un tren transport marfă cu 23 de vagoane-cisternă cu biodiesel a deraiat, în data de 12 august, pe linia CF magistrala Bucureşti – Craiova, în zona podului CF din localitatea Cârcea, judeţul Dolj, pe sensul de deplasare spre Craiova, după ce mecanicul ar fi intrat pe un fir fără şină care se afla în reparaţie, iar podul s-a rupt şi mai multe vagoane au căzut în gol. Accidentul feroviar s-a produs pe o vale necadastrată care este alimentată dintr-o cişmea ale cărei ape se scurg în pârâul Preajba.

Poliţiştii au constatat că mecanicul trenului de locomotivă se afla sub influenţa băuturilor alcoolice. Potrivit reprezentanţilor Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Craiova, mecanicul, care se afla singur în locomotivă, a fost testat şi a rezultat o concentraţie de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat.

În cauză a fost întocmit dosar penal pentru comiterea infracţiunilor de prezentare la serviciu sub influenţa alcoolului şi distrugerea sau semnalizarea falsă în cazul producerii unui accident.

Trenul a intrat pe firul de cale ferată aflat în reparaţie şi pe care circulaţia era întreruptă, însă locomotiva a reuşit să treacă podul în virtutea inerţiei, iar vagoanele din spate au căzut după ce podul s-a rupt pe toată lungimea, pe firul aflat în reparaţii.

“Pe firul 1 de cale ferată circulaţia era întreruptă, pentru că de vreo lună era în reparaţie şi din acest motiv şina de cale ferată nu mai era pe o porţiune de circa 100 de metri. Se pare că mecanicul de locomotivă a ignorat semnalele date de la gara din Cârcea. El trebuia să treacă automat pe firul 2 şi nu a trecut. Nu ştiu ce s-a întâmplat. Cert este că a mers înainte chiar pe unde nu erau şinele de cale ferată şi s-a rupt podul pe toată lungimea lui doar jumătate, pe firul 1, iar cealaltă jumătate, pe firul 2, este intactă. Practic, a intrat pe o zonă fără cale ferată şi în virtutea inerţiei locomotiva a trecut podul şi a scăpat, de asta nici nu sunt victime omeneşti. Dar restul de vagoane care erau în spate, pe pod, 6-7 vagoane, au căzut în gol”, a declarat Dan Narcis Purcărescu.

Cele mai citite

Pachetul de 61 de miliarde pentru Ucraina sau despre cum “era păcii s-a încheiat în Europa”

Congresul american a adoptat un pachet de 90 de miliarde de dolari pentru acordarea de ajutor militar Ucrainei, Israelului și Taiwanului. Fiindcă o reacție...

Conducerile școlilor, umplute de activiști de partid, din timp pentru alegeri

Cred că în acest moment a devenit clar pentru toată lumea că Ligia Deca nu este un ministru al Educației, deși ocupă această funcție,...

Adrian Oianu, fost consilier local PNL, s-a înscris în PER și face echipă cu Dan Podaru

Fostul consilier local al sectorului 1 din partea PNL Adrian Oianu s-a înscris în Partidul Ecologist Român și va face echipă cu candidatul acestei...
Ultima oră
Pe aceeași temă