Producătorii de automobile germani se confruntă în continuare cu blocaje semnificative ale aprovizionării, chiar dacă lipsurile din alte industrii se diminuează.
În timp ce punctele de criză au scăzut pentru majoritatea sectoarelor industriale în septembrie, numărul producătorilor de automobile care au raportat o restrângere a activității a crescut la 53% după ce a scăzut sub pragul de 50% în august, pentru prima dată în acest an, un sondaj realizat de Institutul Ifo din München.
Companiile de inginerie și producătorii de echipamente de procesare a datelor se luptă, de asemenea, în continuare, ponderea companiilor care se luptă cu blocajele depășind 36%, „încă semnificativ peste media pe termen lung”, potrivit Ifo.
Industria băuturilor, cu doar 1,3%, industria hârtiei și producătorii de articole din piele „sunt fără griji”, a spus institutul.
În general, ponderea companiilor care raportează lipsuri de materii prime a scăzut ușor, până la 24% luna trecută.
Cea mai mare economie a Europei a suportat greul impactului industrial în acest an, după ce slăbiciunea cererii globale condusă de China a lăsat producția din fabrici să lâncezeze.