14.5 C
București
luni, 13 mai 2024
AcasăEconomieBani & AfaceriCFR are nevoie de 24 de miliarde de lei între 2023 și...

CFR are nevoie de 24 de miliarde de lei între 2023 și 2027 pentru a continua să funcționeze

Planul de Administrare al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA pentru perioada 2023 – 2027, care stabileşte acţiunile, resursele şi indicatorii de performanţă financiari şi nefinanciari pentru următorii patru ani, a fost aprobat.

Conform documentului, necesarul total de finanţare din fonduri publice activităţilor din perioada stabilită, determinat conform prevederilor legale în vigoare, este de 24 miliarde de lei.

„Principalele ipoteze luate în considerare pentru fundamentarea Planului de Administrare se referă pe de o parte la implementarea riguroasă şi completă a Programului de acţiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă aprobat prin HG nr. 1302/2021, cu modificările şi completările ulterioare, iar pe de altă la asigurarea integrală a finanţării necesare din fonduri publice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, se arată în comunicat.

Planul de Administrare al companiei explică necesitatea dezvoltării transportului feroviar din România, prin transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă, având în vedere că o astfel de abordare poate genera efecte privind creşterea semnificativă a eficienţei economice a sistemului naţional de transport şi reducerea anuală cu circa 4% din PIB a costurilor economiei naţionale privind transporturile, prin reducerea cheltuielilor de finanţare a costurilor generate de transportul rutier.

Compania feroviară precizează că Planul de administrare al CFR S.A. asigură conformitatea cu o serie de acte normative care reglementează activitatea în domeniul transportului feroviar.

De asemenea, se are în vedere Programul de Guvernare pentru perioada 2021-2024, Master Planul General de Transport al României (aprobat prin HG nr 666/2016), Programul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030 (aprobat prin HG nr 1312/2021), Programul de acţiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă (aprobat prin HG nr 1302/2021) şi Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare (aprobată prin HG nr 985/2020). 

Răzvan Zamfir
Răzvan Zamfir
Răzvan este în presă de două decenii, fiind jurnalist atât de presă scrisă cât și de online. Și-a început cariera scriind articolele la mașina de scris, fiind licențiat în filosofie. Și-a perfectat apoi cunoștințele în jurnalismul de business și financiar. Are în portofoliu nume mari de presă precum Bursa, Capital, Business Cover – pe care l-a coordonat, Economica sau Economedia. Este autor România Liberă din iulie 2023.
Cele mai citite

EPPO anchetează achiziția de vaccinuri, Comisia Europeană îi reduce bugetul cu 5 milioane de euro. Parchetul European vrea să rezolve amiabil disputa cu Comisia...

Conducerea Parchetului European, condus de Laura Codruța Kövesi, caută să convingă "amiabil" Comisia Europeană să revină asupra deciziei de a reduce finanțarea EPPO cu...

FCU Craiova și FC Voluntari, în Liga a 2-a! Dinamo și FC Botoșani au prins barajul

FCU Craiova și FC Voluntari vor juca din sezonul viitor la matineu, în timp ce Dinamo și FC Botoșani au prins locurile de baraj,...

BREAKING NEWS. Istvan Kovacs va arbitra finala Europa League

Arbitrul român Istvan Kovacs a fost delegat de UEFA să conducă finala Europa League dintre Atalanta Bergamo și Bayer Leverkusen, care va avea loc...
Ultima oră
Pe aceeași temă