Un pod dărăpănat, denumit Rahmedetal, a fost demolat într-o explozie controlată duminică (7 mai), pe autostrada A45, din apropierea orașului Luedenscheid din vestul Germaniei.
O mulțime de spectatori se adunase la o distanță sigură pentru a urmări spectacolul și a-l filma pe smartphone-urile lor.
„ Detonarea a fost grozavă. Am văzut podul construit când eram copil și acum am vrut să-l văd și demolat”, a spus Brunhilde Grombeil, în timp ce spectatorii sărbătoreau detonarea reușită, potrivit Reuters.
Un pod a fost demolat în vestul Germaniei, iar unul nou va fi gata cu viteză maximă în curând, după spusele minstrului german al transporturilor
Ministrul german al transporturilor, Volker Wissing, a promis că va face „tot ce putem pentru a ne asigura că o nouă construcție de înlocuire poate fi ridicată cu viteză maximă”.
Au fost necesare aproximativ 330 de pounds (150 kg) de explozibili pentru a doborî podul de aproape 1.500 de picioare (453 de metri), care a fost construit între 1965 și 1968.
Un pod de pe o autostradă din Germania a fost detonat într-o operațiune „excepțională”
Un pod de autostradă din Germania a fost detonat duminică dimineața într-o operațiune „excepțională”. Detonația controlată a trebuit monitorizată îndeaproape pentru a preveni deteriorarea noului pod.
Din motive de siguranță, mulțimea de trecători curioși a fost nevoită să mențină o distanță de 300 de metri. Zona a fost închisă temporar și nu a fost permisă circulația să treacă pe noul pod. Înainte de detonare, părțile superioare ale podului au fost demontate pentru a controla mai bine prăbușirea.
Autoritățile din Germania au detonat un pod
La exact ora locală 10:58 o mică explozie a izbucnit pentru a speria păsările și a fost inițiată o numărătoare inversă. Două minute mai târziu au fost aprinse 120 de kilograme de explozibil. Podul, care măsoară 485,5 metri lungime și 71,9 metri înălțime, s-a prăbușit curat conform planului. A fost prima dată când un pod de această înălțime a fost detonat în Germania.
„Acesta a fost excepțional de interesant, deoarece podul este situat într-o curbă, iar părțile superioare sunt formate din mai multe părți. Sunt doar încântat că a funcționat”, a spus Ulrich Seibel după demolare.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!