11 C
București
sâmbătă, 4 mai 2024
AcasăPoliticăGrindeanu, criticat că pune poze cu trenuri din Elveția

Grindeanu, criticat că pune poze cu trenuri din Elveția

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat achiziţia a 20 de trenuri electrice care vor putea atinge 200 de kilometri la oră, în valoare de 180 de milioane de euro. În România nu există linii unde trenurile pot atinge 200 km/h și, probabil, nici nu vor exista mai devreme de 20 de ani, spune asociația, care îl acuză pe Grindeanu că “se laudă pe persoană fizică folosind poze din Elveția”.

Asociaţia Pro Infrastructură reacționează după ce Grindeanu a anunțat achiziția de trenuri electrice care pot circula cu 200 km/h.

“Domnule ministru, unde anume vor circula trenurile cu 200 km/h? Din seria “să ne facem imagine cu infrastructura și materialul rulant”, ministrul Grindeanu se laudă pe persoană fizică folosind poze din Elveția că o instituție a statului (ARF) a trimis “spre SICAP” o licitație de rame electrice care pot atinge 200 km/h și indică rutele pe care vor fi puse.
    
Pe porțiuni lungi din aceste trasee viteza maximă este sub 100 km/h!
    
În România nu există linii unde trenurile pot atinge 200 km/h și, probabil, nici nu vor exista mai devreme de 20 de ani. Viteza maximă a trenurilor autohtone este 160 km/h, pe aproximativ 170 km din cei 225 km de pe București-Constanța”, afirmă reprezentanții Asociaţiei Pro Infrastructură.

Din experiența de până acum, între pregătire și dare în trafic trec cam 20 de ani. Așadar, cam asta va fi “rețeaua” CFR de 160 km/h peste două decenii.

“Ce ne lipsește să mergem cu 200 km/h pe o linie “dreaptă” cum e cea de Constanța? Principalul impediment este că la peste 160 km/h mecanicii nu mai vad la timp semnalele luminoase de pe marginea căii ferate.
    
Așa că sistemul arhaic de semnalizare BLA, adus în România în 1960, trebuie înlocuit cu semnalizare în cabina mecanicului, folosită de multe decenii în alte țări.
    
Uniunea Europeană impune și finanțează sistemul de semnalizare ERTMS/ETCS și teoretic noi îl avem instalat pe Ghioroc-Curtici și în curs de instalare pe Sighișoara-Simeria, dar practic a funcționat doar câteva zile pe zona pilot Buftea-Periș. Lipsa de interes pentru ERTMS din întreaga industrie feroviară, de la CFR SA la operatorii privați, nu ne dă speranțe că se va depăși curând pragul de 160 km/h.
    
Trecerile la nivel sunt un alt factor major: cresc foarte mult timpul de așteptare pentru șoferi dacă viteza maximă pe calea ferată este ridicată la 200. Proiectele de reconstrucție de sute de milioane de euro pe coridorul Constanța-Curtici au prevăzut, inexplicabil, păstrarea multor treceri la nivel, inclusiv cu drumuri județene sau naționale! Chiar și studiile de fezabilitate aflate acum în derulare pe Ploiești-Vicșani și Pașcani-Iași nu desființează toate trecerile la nivel cu drumuri județene. Spre comparație, în Germania mai există doar 9 treceri la nivel pe linii de 200 km/h, toate cu drumuri locale sau agricole”, mai arată Asociaţia Pro Infrastructură.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Cristina
Cristina
Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

VIDEO. Protestele studențești de susținere a Palestinei se intensifică în universități mari din întreaga lume

Mişcarea studenţească împotriva ofensivei israeliene în Fâşia Gaza continuă în întreaga lume: pornind de la campusurile americane şi fiind uneori ţintă a represiunii poliţieneşti, a...

Povestea șeicilor liberali veniți să se scalde în manelele din Dâmbovița

Ilustrație: Marian Avramescu Pentru ca oamenii de rând să nu poată fi invidioși pe călătoriile președintelui Klaus Iohannis și pe cele ale președdintelui Partidului...

Pastorala de Paște a patriarhului Daniel

În lucrarea Domnului Nostru Iisus Hristos, vindecarea de o boală trecătoare nu este totul şi nu este ultimul scop al venirii Lui în lume,...
Ultima oră
Pe aceeași temă