13.2 C
București
joi, 9 mai 2024
AcasăȘtirile zileiFord vrea să producă mașini electrice la Craiova, din anul 2024. Guvernul...

Ford vrea să producă mașini electrice la Craiova, din anul 2024. Guvernul României promite stații de încărcare abia din 2026

Compania Ford intenționează să producă mașini electrice la Craiova, începând cu anul 2024, a anunțat premierul României, Nicolae Ciucă, în contextul vizitei sale la Craiova.

Vizita s-a desfășurat marți, 5 iulie 2022, cu prilejul finalizării procedurii de transferare a fabricii Ford Craiova către grupul Ford Otosan (Turcia). Premierul Ciucă a fost însoțit la Craiova de ministrul Economiei, Florin Spătaru.

“Discutăm despre un transfer al fabricii de automobile Ford Craiova către compania Ford Otosan. Este un transfer care vine cu o investiţie de 490 de milioane de euro în următorii trei ani. Este o investiţie care vizează în mod deosebit producerea de alte patru noi tipuri de vehicule şi, ceea ce este de subliniat, este că, începând cu anul 2024, va fi produs primul autovehicul complet electric”, a precizat premierul Ciucă.

Dincolo de faptul că a salutat intenția firmei Ford de a produce automobile electrice în România, premierul a recunoscut că reprezentanţii Ford Craiova şi Ford Otosan i-au pus în atenție chestiunea infrastructurii pentru maşinile electrice. Este vorba în principal de stații de alimentare a automobilelor complet electrice. Aceste stații sunt absolut insuficiente în România, în acest moment.

Producem mașini electrice la Craiova și la Pitești dar nu avem stații de încărcare

“La nivelul Guvernului există un angajament asumat prin PNRR astfel încât la finele anului 2026 să realizăm 18.000 de staţii de încărcare. 13.000 sunt din fonduri europene, 5.000 vor fi finanţate de la bugetul de stat”, a declarat premierul Ciucă.

Altfel spus, la Pitești se produce deja un automobil complet electric, la Craiova se va realiza acest lucru din anul 2024, dar România va avea o adevărată rețea de stații de încărcare abia din anul 2026.

Șeful Executivului s-a arătat însă optimist. “Angajamentul oficialilor, atât americani, cât şi turci, este acela de a continua să identificăm noi oportunităţi pentru a întări şi dezvolta relaţiile noastre economice, parteneriatele noastre strategice. Este un exemplu cât se poate de elocvent că la nivelul României se poate crea un pilon de stabilitate cu trei suporţi foarte bine angajaţi în ceea ce înseamnă relaţia strategică între state partenere şi prietene”, a declarat premierul Ciucă.

La Craiova, Ford estimează că va produce, în anul 2022, circa 150.000 de automobile. În perspectivă, producția va ajunge la 200.000 de vehicule pe an. “Noi sperăm să produceţi şi mai mult, 300.000”, a plusat șeful Guvernului României.

Șeful Executivului a dezvăluit că partenerii străini i-au sugerat și dezvoltarea industriei de software în România. Premierul i-a asigurat că “România are capabilităţi în acest sens”. O altă sugestie venită din partea Ford este “alinierea” sistemului de învățământ din România cu necesitățile economiei.

Pentru Ford Otosan, uzina din România este prima din interiorul UE

Ford Otosan este deținută de Ford Motor Company și Koç Holding, având sediul în Turcia. Koç Holding este cel mai mare grup industrial al Turciei. Uzina de la Craiova devine, acum, prima lui unitate de producție din UE. Înainte să lanseze modelul electric, uzina din Craiova va produce o nouă generație a modelului Courier.

“Recentul nostru anunț cu privire la investiția de 490 de milioane de euro este o dovadă a încrederii noastre în operațiunile de la Craiova. Această investiție are ca scop construirea unei capacități suplimentare de producție de 100.000 de mașini în următorii trei ani. Și va pregăti uzina pentru producerea viitoarei generații Courier”, a declarat Guven Ozyurt, managerul general Ford Otosan.

Modelul complet electric, despre care se afirmă că se va produce la Craiova, ar putea fi o versiune de Ford Puma. În actuala versiune, cu motor clasic, Puma este cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa. Ford Transit Courier va avea și el o versiune complet electrică, tot din anul 2024.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

EXCLUSIV. Băneasa nu e lăsat aeroport de rezervă pentru Otopeni. Avioanele de pe Otopeni, nevoite să treacă munții într-un motor, în caz de urgență

Aeronavele care sunt nevoite să aterizeze de urgență după decolarea de pe Otopeni sau înainte de aterizarea pe acest aroport, în cazul unor defecțiuni...

David Cameron subliniază situația diferită a Regatului Unit față de SUA în privința livrării armelor către Israel

Ministrul britanic de externe David Cameron a declarat joi că Regatul Unit se află într-o situaţie diferită de cea a Statelor Unite în ceea...

Roberta Metsola apel către UE să-și respecte promisiunile de ajutor către Ucraina

Preşedintele Parlamentului European, Roberta Metsola, a invitat joi Uniunea Europeană să furnizeze ajutorul promis Ucrainei şi să-şi "intensifice" şi mai mult sprijinul său împotriva...
Ultima oră
Pe aceeași temă