S-a întocmit un studiu despre sănătatea profesorilor din România, iar rezultatele acestuia sunt îngrijorătoare.
Primul studiu privind starea de bine a profesorilor din România arată că „starea de sănătate mintală a acestora este moderată”. „Peste 80% dintre cei chestionați raportează că munca lor nu are niciun efect pozitiv asupra sănătății lor mintale sau a stării de bine”, relevă un comunicat de presă. Starea de bine și prosperitatea sunt conceptele care stau la baza sănătății mintale.
Sănătatea mintală nu implică doar absența bolilor mintale, ci și prezența unei stări de bine în care individul își conștientizează propriile abilități, poate face față stresului zilnic, poate lucra productiv și constructiv și este capabil să aducă o contribuție comunității sale.
Înaintea acestui studiu, sindicatele din Educație semnalaseră periodic nemulțumirile cadrelor didactice din România. Unele nemulțumiri erau legate de salarizarea cadrelor didactice.
Studiu despre sănătatea profesorilor, pentru prima dată în România
Studiul s-a desfășurat în perioada martie – mai 2021. Studiul a fost realizat în cadrul programului „Profesori Fericiți pentru România”. Acesta este un demers susținut de Transylvania College Foundation din Cluj-Napoca, împreună cu dr. Gilda Scarfe, psiholog, fondator Positive Ed, în parteneriat cu Merito, SuperTeach, Romanian Business Leaders și Clusterul de Educație C-EDU.
Rezultatele studiului au fost prezentate la Cluj-Napoca, într-o conferință intitulată Educație pentru Starea de Bine. Conceptul de Flourishing, tradus în limba română drept Prosperitate, a stat la baza acestui studiu. Conceptul include satisfacția în viață, sensul și scopul, caracterul și virtutea, starea de bine spirituală și relațiile sociale. Acestea sunt aspecte extrem de importante atât în plan personal, cât și profesional.