28.7 C
București
vineri, 7 iunie 2024
AcasăSpecialCum vor elevii să arate noul an școlar

Cum vor elevii să arate noul an școlar

 

În data de 10 iunie a.c., a fost introdus în dezbatere publică proiectul de ordin privind structura anului școlar 2015-2016. Asociația Elevilor din Constanța a transmis Ministerului Educației și Cercetării Științifice o adresă prin care a propus o serie de modificări la actuala propunere.

AEC dorește ca semestrul I să înceapă cu o săptămână mai devreme față de cum este propus, pe data de 7 septembrie 2015, urmând ca semestrul al II-lea să se finalizeze cu o săptămână mai devreme, pe data de 11 iunie 2015. De asemenea, cursurile pentru clasele terminale din învățământul liceal, res­pectiv pentru clasa a VIII-a, să se finalizeze pe data de 20 mai 2015, respectiv pe data de 3 iunie 2015.

“La baza acestei propuneri stă faptul că elevii își pierd concentrarea odată cu sosirea verii. Astfel, prin începerea, respectiv terminarea, mai devreme a cursurilor școlare interesul pentru școală al elevilor va rămâne ridicat până în ultimele zile, astfel nemaiexistând timp în care elevii vin la școală fără a se concentra asupra activității de învățare“, a spus Alexandru Manda, președintele AEC.

Elevii propun, având în vedere faptul că interesul față de școală al elevului este foarte scăzut în preajma datei de 18 decembrie, ca tezele din semestrul I să fie susținute, de regulă, până pe data de 11 decembrie. De asemenea, o altă propunere este schimbarea denumirii programului „Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun“ în „Școala altfel“, așa cum a fost denumit când a fost introdus, în anul școlar 2011-2012. AEC cere și posibilirarea ca organizațiile reprezentative ale elevilor, la nivel județean și național, să poată organiza, în săptămâna respectivă, activități independente față de unitățile de învățământ, dar cu sprijinul inspectoratelor școlare.   

Ziua internațională a elevilor și studenților

Reprezentanții asociației cer și modificarea art. 3 alin. (2) prin introducerea în categoria zilelor marcate prin activități specifice a datei de 17 noiembrie – Ziua internațională a elevilor și studenților. Ei sunt de părere că celebrarea acestei zile va crește respectul beneficiarilor primari ai actului de educație față de calitatea de elev și va dezvolta simțul de responsabilizare civică a elevilor și consideră că este inechitabilă aplicarea dublei măsuri, și anume celebrarea Zilei învățătorului, furnizorul actului de educație, dar nu și a elevului, beneficiarul actului educațional.

Cele mai citite

VIDEO. Joe Biden îi cere scuze lui Zelenski, președintele Ucrainei

Președintele american Joe Biden s-a întâlnit vineri, la Paris, cu președintele Ucrainei, Volodymyr Zelenski, și și-a cerut scuze pentru întârzierile Congresului privind aprobarea ultimului...

Poziția companiei Dedeman cu privire la explozia de la Botoșani

Patru pacienţi răniţi în urma exploziei care a avut loc, vineri dimineaţă, la magazinul Dedeman din municipiul Botoşani se află în stare gravă, doi dintre aceştia...

Creștem împreună în UE – despre cum s-au dus beneficiile dezvoltării noastre în Europa în buzunarele românilor

O teză care s-a vehiculat cu insistență timp de ani de zile este aceea că românii sunt cei mai săraci cetățeni din Uniunea Europeană,...
Ultima oră
Pe aceeași temă