Primฤria Nฤvodari a iniลฃiat un proiect de hotฤrâre care prevede ca toate autovehiculele cu masa mai mare de 20 de tone sฤ plฤteascฤ o taxฤ pentru traversarea podului din localitate. Taxa este instituitฤ în temeiul art.282 din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal ลi are valorea de 100 de lei pe trecerea dus-întors. ”Taxa este fundamentatฤ pe necesitatea asigurฤrii siguranลฃei în trafic pe acest pod, aflat în proprietatea oraลuli Nฤvodari. Taxa este utiliazatฤ pentru acoperirea parลฃialฤ a cheltuielilor pentru lucrฤrile de reparaลฃii ale podului, în scopul prevenirii evenimentelor rutiere datorate stฤrii podului ลi evitฤrii punerii în pericol a persoanelor, bunurilor ลi mediului”, se aratฤ în proiectul de hotฤrâre care poate fi consultat în întregime pe pagina de interne a Primฤriei Nฤvodari.
Afectat de traficul greu
În raportul realizat de Vasilica Neacลu, directorul Direcลฃiei Administrarea Domeniului Public ลi Privat Nฤvodari, se subliniazฤ cฤ podul care traverseazฤ Canalul Poarta Albฤ – Midia Nฤvodari face legฤtura între drumul E60 prin bulevardul Nฤvodari, zona industrialฤ Midia, spre Corbu ลi municipiul Constanลฃa, prin Mamaia. ”Oraลul Nฤvodari este traversat, prin acest punct de legฤturฤ, de vehicule care transportฤ var ลi ciment de la fabricile situate pe raza localitฤลฃii Corbu, de cisterne care transportฤ combustibil de la Rompetrol Rafinare, de vehicule de transportฤ componente pentru parcurile eoliene din nordul judeลฃului, precum ลi de vehicule ce transportฤ piatra de la carierฤ ลi materiale de construcลฃii pentru clฤdirile edificate atât pe raza oraลului Nฤvodari, cât ลi pe raza municipiului Constanลฃa, în special staลฃiunea Mamaia. Datoritฤ traficului greu, siguranลฃa podului poate fi afectatฤ, fiind necesare lucrฤri de reparaลฃii”, se aratฤ în document. Tot aici se precizeazฤ cฤ specialiลtii au realizat o expertizฤ ลi au tras concluzia cฤ ”podul este într-un stadiu avansat de uzurฤ”. Mai mult, autoritatea publicฤ a efectuat ลi un studiu de trafic, pentru a analiza încฤrcฤtura zilnicฤ cu mijloace de transport a podului. Din studiu a rezultat cฤ podul este utilizat de un numฤr foarte mare cu o masฤ totalฤ maximฤ autorizatฤ de peste 16 tone, care transportฤ diferite produse de la societฤลฃile din zona industrialฤ. ”Primฤria Nฤvodari a cฤutat în mai multe rânduri soluลฃii de finanลฃare pentru reabilitarea podului, dar niciun program european nu este destinat unor astfel de proiecte”, spune primarul oraลului, Nicolae Matei. ”Instituirea unei taxe speciale pentru trecerea podului care traverseazฤ Canalul Poarta Albฤ – Midia Nฤvodari, pentru autovehiculele persoanelor fizice ลi juridice care au sediul în alte localitฤลฃi, este justificatฤ, deoarece deterioreazฤ un bun ce aparลฃine oraลului Nฤvodari, fฤrฤ sฤ contribuie la bugetului acestuia”, este concluzia raportului ADPP Nฤvodari.
· ”Taxa de trecere de pod în oraลul Nฤvodari se instituie pentru o perioadฤ de trei ani, începând cu data de 1 mai 2014”. Nicolae Matei, primarul oraลului Nฤvodari.
SCUTIRI
Cine nu plฤteลte
Potrivit proiectuli de hotฤrâre, sunt scutite de de la plata taxei urmฤtoarele categorii:
– autovehicule sau utilaje destinate intervenลฃiilor la avariile drumurilor, reลฃelelor tehnico-edilitare ลi care aparลฃin administratorilor acestor reลฃele.
– autovehiculele aparลฃinând instituลฃiilor publice, cele aparลฃinând serviciilor de ambulanลฃฤ, protecลฃiei civile, poliลฃiei, pompierilor, jandarmeriei, poliลฃiei de frontierฤ, MApN, Ministerul Justiลฃiei
– autovehiculele agenลฃilor economici cu care Primฤria Nฤvodari are încheiate contracte de prestฤri servicii
– autovehiculele aparลฃinând societฤลฃilor comerciale la care unic acลฃionar este oraลul Nฤvodari
– autovehiculele ลi utilajele aparลฃinând societฤลฃilor comerciale care au sediul social stabilit în localitatea Nฤvodari.