11 C
București
sâmbătă, 4 mai 2024
AcasăAlegeri 2016Românii vor să-şi facă piaţa stând în faţa calculatorului

Românii vor să-şi facă piaţa stând în faţa calculatorului

Aproape 60% dintre românii utilizatori de internet ar cumpăra produse alimentare ambalate dacă acestea ar fi comercializate online de către marile lanţuri de magazine. Acesta este rezultatul unui studiu, recent, realizat de compania Exact Cercetare şi Consultanţă.

Principalul avantaj perceput de cumpărători atunci când fac cumpărături online este economia de timp pe care o fac, 80% dintre românii internauţi plasând acest avantaj pe prima poziţie a topului. La mare distanţă de primul avantaj menţionat, cu un procent de 35 %, se situează livrarea produselor oriunde în ţară, în timp ce 30% dintre utilizatori apreciază posibilitatea accesării mai multor site-uri în acelaşi timp, fiind astfel posibilă compararea preţurilor aplicate de diferite magazine online.

Citeşte şi: Câţi români îşi fac cumpărăturile pe internet

În ultima perioadă tot mai mulţi dintre marii retaileri îşi extind serviciile în online, cu toate că analizele anterioare nu par să le încurajeze aceste demersuri.

De-a lungul timpului, studiile au arătat că produsele alimentare, fie ele ambalate sau proaspete, şi chiar băuturile alcoolice sau non-alcoolice au o probabilitate mică de a fi cumpărate online. Procentele celor care au achiziţionat online astfel de produse sunt unele dintre cele mai mici: 6% au menţionat că au cumpărat produse alimentare ambulate şi doar 2% produse alimentare proaspete. Iar principalele motive sunt neîncrederea în prospeţimea lor (56%), în condiţiile igienice asigurate atât la depozitare (53%), cât şi la livrare (28%).

Însă, cei chestionaţi au spus că intenţia de cumpărare creşte în condiţiile în care furnizorul este un lanţ mare de magazine. Dacă în prezent, 6% dintre cei ce accesează internetul achiziţionează produse alimentare în spaţiul virtual, în viitor 58% declară că ar achiziţiona produse alimentare ambalate, dacă lanţurile mari de magazine ar oferi această posibilitate.

„Aşadar, experienţa cu lanţurile mari de magazine în offline le recomandă şi pentru varianta online. 87% dintre cei intervievaţi ar cumpăra produse dacă marile lanţuri de magazine şi-ar extinde serviciile în online. Inclusiv produsele alimentare proaspete, care trec cel mai greu această barieră a siguranţei calităţii şi prospeţimii ar fi achiziţionate de 35% dintre cumpărătorii, utilizatori de Internet, în condiţiile în care ele sunt endorsate de un retailer cunoscut”, declară Cristina Goga, Client Service Senior Exact Cercetare şi Consultanţă.

În ceea ce priveşte modalităţile de livrare, cele mai potrivite din punctul de vedere al cumpărătorului sunt prin curier la domiciliu: 44% consideră potrivită livrarea prin curier în ziua plasării comenzii, în timp ce 40% livrarea prin curier cel puţin la o zi după plasarea comenzii. Livrarea în magazin sau în afara magazinului la un punct dedicat, livrări de tip drive-thru, nu par să-i încânte prea mult pe cei chestionaţi.

Cele mai citite

Pastorala de Paște a patriarhului Daniel

În lucrarea Domnului Nostru Iisus Hristos, vindecarea de o boală trecătoare nu este totul şi nu este ultimul scop al venirii Lui în lume,...

Povestea șeicilor liberali veniți să se scalde în manelele din Dâmbovița

Ilustrație: Marian Avramescu Pentru ca oamenii de rând să nu poată fi invidioși pe călătoriile președintelui Klaus Iohannis și pe cele ale președdintelui Partidului...

Pastorala de Paște a patriarhului Daniel

În lucrarea Domnului Nostru Iisus Hristos, vindecarea de o boală trecătoare nu este totul şi nu este ultimul scop al venirii Lui în lume,...
Ultima oră
Pe aceeași temă