Departamentul de Sănătate din New York anunţă o schimbare majoră – interzicerea vânzării de băuturi îndulcite mai mari de 16 uncii (0.47 litri) în restaurante, automate, arene sportive şi cinema, scrie Time.
Aşadar, vânzarea unui pahar sau sticlă de băutură îndulcită mai mare de 16 uncii – mai mult decât o cafea medie şi mai puţin decât o sticla de suc obişnuită – va fi interzisă, conform noului plan naţional, care ar putea intra în vigoare în martie, anul viitor.
Pe de altă parte, această măsură nu va afecta magazinele de cartier sau supermarketurile. Mai mult, restricţia nu va fi aplicată pentru răcoritoarele sugar-free, sucurile de fructe, băuturile pe bază de lapte (cum ar fi milkshake-urile) sau pentru băuturile alcoolice.
„Obezitatea este o adevărată problemă la nivel naţional. E timpul ca profesioniştii din domeniul sănătăţii să caute soluţii pentru reducerea efectivă a obezităţii,” spune Stefan Friedman, un reprezentant al industriei, citat de New York Times.
Specialiştii au menţionat că există dovezi clare pentru faptul că băuturile îndulcite contribuie la „epidemia de obezitate”: 43% din zahărul conţinut în dieta americană obişnuită li se datorează.
Membrii consiliului care se ocupă cu sănătatea publică au declarat că, în ultimele trei luni, au analizat cu atenţie feedback-ul din partea publicului, invitat să comenteze hotărârea propusă. Departamentul de sănătate spune că 32,000 de răspunsuri au fost în sprijinul interdicţiei şi 6.000 împotriva ei. Însă un sondaj recent realizat de New York Times a arătat că majoritatea locuitorilor din New York au fost împotriva măsurii.
Cu toate acestea, membrii consiliului sunt convinşi că interdicţia va fi un pas important spre a ajuta consumatorii nu numai să consume mai puţine calorii, dar şi să îşi schimbe obiceiurile alimentare.
În ultimii ani, răcoritoarele au devenit inamici ai eforturilor de combatere a obezităţii. Mai multe şcoli au interzis deja vânzarea de răcoritoare în şcoli, iar în unele oraşe a fost interzisă vânzarea de băuturi carbogazoase în clădirile publice.