12.1 C
București
sâmbătă, 4 mai 2024
AcasăSpecialGuvernul cumpără două vase de salvare pentru Marea Neagră și o navă...

Guvernul cumpără două vase de salvare pentru Marea Neagră și o navă pentru depoluare

Guvernul României a aprobat cumpărarea a trei nave noi destinate Agenției de Salvare a Vieții Omenești pe Mare.

De asemenea, în ședința de joi a Exectivului, a fost aprobată și retehnologizarea a două remorchere din dotarea Administrației Fluviale a Dunării de Jos, cu sediul la Galați.

Astfel, pentru Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare se va cumpăra o navă specializată de depoluare și două nave specializare SAR (search and rescue – căutare și salvare), toate acestea fiind noi.

"Nava specializată de depoluare va fi o construcție monocorp, autopropulsată, destinată pentru limitarea zonei poluate prin desfășurarea de baraje antipoluare, colectarea reziduurilor petroliere de la suprafața apei, împrăștiere de dispersanți, stins incendiu, remorcaj, transport de echipamente pe punte, asistență la lucrări offshore, colectare reziduuri solide, navă suport pentru scafandri", precizează un comunicat al Executivului.

Valoarea investiției pentru construcția navei specializate de depoluare este de 41,346 milioane lei, iar durata de realizare, de 15 luni.

Cele două nave specializate SAR vor fi construcții monocorp, autopropulsate, pentru navigația maritimă la o distanță de până la 250 de mile marine față de locurile de adăpost și vor fi proiectate, echipate și certificate în concordanță cu regulile speciale ale unei societăți de clasificare membră IACS (Asociația Internațională a Societăților de Clasificare).

Achiziția celor două nave specializate SAR va ajuta statul român să-și îndeplinească obligațiile care-i derivă din Convenția Internațională din 1979 pentru căutarea și salvarea vieții omenești pe mare la care România a aderat prin Ordonanța Guvernului nr. 115/1998.

Valoarea totală a investiției pentru construcția celor două nave SAR este de 50,6 milioane lei, cu durata de realizare de 12 luni.

De asemenea, Executivul a aprobat notele de fundamentare pentru modernizarea și retehnologizarea remorcherelor maritime Hercules și Perseus.

Remorcherul maritim multifuncțional cu clasă de gheață Hercules, aflat în dotarea Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare, a fost construit în perioada 1986-1988 și a fost utilizat la activitățile specifice de căutare și salvare a vieții omenești pe mare, salvare și remorcare a navelor maritime aflate în pericol și operațiuni de depoluare și a fost solicitat de-a lungul timpului să efectueze și operațiuni de spargere a gheții pe sectorul maritim al Dunării.

Deoarece remorcherul Hercules era depășit tehnologic și nu mai corespundea din punct de vedere tehnic, pentru a-și obține certificatele de navigație și a-și relua rolul în condiții minime de siguranță era necesară retehnologizarea și modernizarea. Aceste lucrări au demarat în anul 2013, valoarea estimată a investiției fiind de 36,5 milioane lei. La nivelul lunii decembrie 2016 serviciile de modernizare și retehnologizare, din contractul inițial, erau executate 95%. Pe parcursul procesului de modernizare a apărut necesitatea suplimentării volumului de lucrări, astfel încât valoarea totală a investiției ajunge la 47,417 milioane lei. Durata restului de execuție a investiției este de 16 luni.

Remorcherul maritim multifuncțional cu clasă de gheață Perseus -6.600 CP se află în dotarea Administrației Fluviale a Dunării de Jos Galați. A fost construit în anul 1989 la Șantierul Naval Brăila și se impune modernizarea și retehnologizarea lui. Investiția are o valoare de 44,86 milioane lei și o durată de 36 de luni.

Finanțarea tuturor acestor proiecte de investiții se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Atacurile asupra libertății presei, la nivel mondial, s-au intensificat. Siguranța jurnaliștilor în România, motiv de îngrijorare

Atacurile politice asupra libertăţii presei, inclusiv detenţia jurnaliştilor, suprimarea instituţiilor media independente şi difuzarea pe scară largă a dezinformării s-au intensificat în mod semnificativ...

VIDEO. Laura Giurcanu s-a despărțit de fiul Andreei Esca. Influencerița s-a întors la fostul iubit

Viața sentimentală poate fi plină de surprize și răsturnări de situație, iar Laura Giurcanu pare să fi experimentat acest lucru într-o manieră cât se...

Bogdan Lobonț, înaintea partidei cu CFR Cluj: “Avem din nou posibilitatea să arătăm ceea ce putem în momentul de faţă”

În cadrul unei conferințe de presă desfășurate vineri, antrenorul echipei de fotbal FC Rapid București, Bogdan Lobonț, a împărtășit gândurile sale înaintea meciului cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă