17.3 C
București
joi, 2 mai 2024
AcasăEconomieAngajatorii ar trebui să promoveze munca la distanţă

Angajatorii ar trebui să promoveze munca la distanţă

„Se impune ca operatorii economici să aibă în vedere o serie de măsuri pentru protejarea salariaților lor”, spune Anca Atanasiu, de la casa de avocatură Radu și Asociații SPRL.

Atât Codul Muncii, cât și Legea 319/2016 a securității și sănătății în muncă 319/2006, spune aceasta, asigură un cadru legislativ care să permită angajatorilor, în contextul Covid-19, să ia măsuri pentru a proteja sănătatea salariaților.

Codul Muncii permite angajatorilor să modifice temporar atât locul, cât și felul muncii, fără consimțământul salariatului, în situații de forță majoră sau ca măsură de protecție a salariaţilor.

O măsură importantă, pe care mulți angajatori au decis sau intenționează să o aplice, o reprezintă munca de la domiciliul salariatului, folosind tehnologia informaţiei, care legal se numeşte „telemuncă”.

“Companiile care au implementat deja o politică privind munca la distanță, cunoscută și ca remote work policy, pot avea un avantaj semnificativ.” Anca Atanasiu, Radu și Asociații

Companiile care au implementat deja o politică privind munca la distanță, cunoscută și ca “remote work policy”, pot avea un avantaj semnificativ în astfel de situații, deoarece pot utiliza metoda și ca măsură de protecție a salariaților, având deja implementat sistemul de lucru.

Angajatorii care nu au implementat telemunca pot decide ca salariații să muncească de la domiciliu. Pentru salariații ce nu pot munci la domiciliu (producție, distribuție, transport, vânzări etc.), angajatorii pot introducere măsuri adecvate de protecție, ca reducerea programului de lucru sau obligativitatea purtării unor echipamente de protecție, puse la dispoziție de către angajator, pe cheltuiala acestuia.

 

Informare. Comunicare

Angajatul trebuie să-şi informeze angajatorul cu privire la starea lui de sănătate.

Este esențială comunicarea și colaborarea cu medicul de medicina muncii, cu furnizorii externi de securitate și sănătate în muncă sau cu reprezentanții interni ai acestor servicii, în vederea stabilirii măsurilor de protecție.

Lucrurile pe care le-am detaliat anterior vor trebui comunicate salariaților utilizând email-ul sau rețeaua internă de comunicare, afișarea la sediu și la punctele de lucru.

Cele mai citite

Soluția  3 D împotriva administrației #rezist a Bucureștiului

Deși lansată târziu în cursa electorală, Gabriela Firea a ajuns rapid să-i sufle în ceafă lui Nicușor Dan, fiindcă are singurul proiect administrativ cu...

Soluția  3 D împotriva administrației #rezist a Bucureștiului

Deși lansată târziu în cursa electorală, Gabriela Firea a ajuns rapid să-i sufle în ceafă lui Nicușor Dan, fiindcă are singurul proiect administrativ cu...

Abdallah, suspendat șase etape pentru intrarea horror asupra lui Benzar

Comisia de Disciplină a Federaţiei Române de Fotbal l-a suspendat șase etape pe atacantul Hakim Djamel Abdallah, de la Dinamo Bucureşti, pentru cartonaşul roşu...
Ultima oră
Pe aceeași temă