Dacă un om obişnuit ar fi avut un accident aşa cum i s-a întâmplat, joi, prefectului Constanţei, Claudiu Palaz, nimeni nu ar fi băgat de seamă. Când însă reprezentantul Guvernului, aflat în maşina cumpărată cu bani scumpi de către stat (un Volkswagen Touraeg) o păţeşte pe autostradă, lucrurile se schimbă.
Ce s-a întâmplat de fapt? Grila automobilului a sărit în parbriz, iar şoferul a păstrat cu greu direcţia. Nimic grav nu s-a întâmplat, deşi rulau pe autostradă, pentru că grila a mai rămas prinsă în nişte cabluri. Prefectul a comunicat, printr-un comunicat de presă, că maşina fusese reparată la service-ul Autogrup Constanţa, unde fusese îndrumat de firma de asigurări, pentru reparaţii. „Voi cere instituţiilor abilitate să efectueze cercetări pentru a stabili motivul pentru care reparaţia maşinii nu a fost efectuată corespunzător”, a precizat Claudiu Palaz.
De ce e bine că a avut prefectul un astfel de accident? Pentru că dacă i s-ar fi întâmplat unui şofer obişnuit, nu-l băga nimeni în seamă. Autogrup a fost în dese rânduri pe primele pagini ale ziarelor locale, din cauza calităţii execrabile a serviciilor. Cunosc persoane a căror viaţă a fost realmente pusă în pericol de către „meseriaşii” din service, dar majoritatea nu aveau nici timpul, nici determinarea de a li se face dreptate.
Claudiu Palaz, pe de altă parte, este un prefect hotărât. Şi pentru că a tras o sperietură grozavă, şi din convingere că face lucru bun (şi, personal, cred că face) şi pentru că un om hotărât dă bine la electorat (pot paria că prefectul va candida la viitoarele alegeri locale), acesta va face tot posibilul să găsească vinovatul. Cel mai probabil va fi însă vorba despre un mecanic obosit, plictisit, nemulţumit că, din cauza crizei, salariul şi şpăgile i s-au diminuat. Adevăraţii vinvovaţi, printre care îl amintesc numai pe şeful de service, care tolerează de ani de zile astfel de lucrări de mântuială, vor scăpa probabil basma curată.
Să nu uit: ce credeţi că au răspuns reprezentanţii service-ului la acuzaţiile prefectului? L-au acuzat că politizează incidentul. Nu s-au scuzat că nu au prins bine grila, ci au acţionat ca nişte politicieni de Dâmboviţa. „Declaraţiile reprezentanţilor service-ului, potrivit cărora aş da o tentă politică incidentului, mi se par chiar ridicole, nu reprezintă decât o încercare de a-şi ascunde neglijenţa şi lipsa de profesionalism. Dacă depun o reclamaţie la OPC, procedez exact cum ar trebui să facă orice consumator nemulţumit de serviciile sau de produsele pentru care plăteşte”, a spus Palaz.
PS. Să nu se înţeleagă că Autogroup este singurul service din Constanţa cu probleme. De fapt, reclamaţii am întâlnit despre majoritatea.