Emisiunea „American Idol” a făcut în 2010 mai mulţi bani din publicitate decât orice alt show de televiziune din SUA, potrivit unui studiu realizat de revista Forbes.
În timpul celei mai recente serii difuzate, concursul de canto a atras aproximativ 7,1 milioane de dolari la fiecare jumătate de oră, transmite BBC online. În clasament, pe locul doi se află show-ul de comedie al lui Charlie Sheen, „Doi bărbaţi şi jumătate”, dar care a avut încasări mult mai mici, de numai 2,9 milioane dolari. Se crede că plecarea din serial a lui Sheen ar diminua veniturile, iar şefii din CBS încearcă cu disperare să-l convingă să se întoarcă, anunţă Hollywood Reporter.
Pe locul trei, în top, s-a situat serialul „Neveste disperate”, cu 2,74 milioane dolari, urmat de „Anatomia lui Grey”, cu 1,67 milioane dolari încasaţi la fiecare jumătate de oră. Unul dintre cele mai urmărite seriale americane, „Glee”, nu a prins un loc în top 10.
Cu toate acestea, veniturile din publicitate obţinute de „American Idol” în 2010 au scăzut cu 1 milion de dolari, faţă de anul precedent. Specialiştii pun această scădere pe seama faptului că vedeta emisiunii, Simon Cowell, s-a retras anul trecut din juriu, după nouă ani în care a stat în spatele acestei competiţii, deşi a fost ofertat de canalul Fox cu fabuloasa sumă de 130 de milioane de dolari.