Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa a înregistrat anul acesta peste 300 de reclamaţii la adresa firmelor responsabile de executarea lucrărilor de reabilitare termică a locuinţelor.
În general, constănţenii reclamă societăţile de construcţii pentru nerespectarea sau nefinalizarea unor lucrări de reabilitare termică. Aceste lucrări presupun atât lucrările de termoizolaţii exterioare, cât şi cele de montare de tâmplărie PVC, centrale termice de apartament etc. „Oamenii se înţeleg cu orice firmă care spune că are preţuri mici, iar acestea nu le mai termină lucrările, dispar sau nu încheie contracte cu clauze în favoarea clienţilor”, a declarat şeful CJPC, Dionisie Culeţu. În plus, ele lucrează cu materiale proaste şi expirate. Culeţu a mai spus că majoritatea societăţilor reclamate se fac apoi nevăzute, motiv pentru care oamenii încheie lucrările cu o altă firmă şi vor să-şi recupereze banii de la cealaltă.
Vor banii înapoi
Locatarii reclamă execuţia lucrărilor ca fiind de foarte proastă calitate. Ei vor ca deficienţele să fie remediate, produsele folosite să fie înlocuite sau să le fie daţi înapoi banii daţi în avans pentru executarea lucrărilor.
La multe asociaţii de proprietari din judeţul Constanţa s-a constatat că la execuţia şi montajul tâmplăriei PVC nu s-au respectat dimensiunile de pe comandă, iar montajul nu a fost făcut corespunzător. De asemenea, la lucrările de termoizolaţie nu s-a respectat termenul de finalizare, lucrările au fost executate prost, iar la centralele termice au apărut defecţiuni chiar în termenul de garanţie.
Operatorii economici reclamaţi, care au înregistrat abateri de la prevederile legale au fost sancţionaţi contravenţional şi în cazul unora dintre ei s-au dispus măsuri de intrare în legalitate. Din cele 300 de societăţi, o bună parte din ele au fost sancţionate pentru nerespectarea clauzelor contractuale cu sume cuprinse între 2.000 şi 5.000 de lei. „Pe alţii i-am dat pe mâna poliţiei, să-i cerceteze”, a precizat directorul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. În schimb, alte firme nu au mai fost găsite la sediul social sau au intrat deja în insolvenţă. „Inspectorii noştri au mers la sediul din contract şi nu au găsit pe nimeni. Unii au închis firma, alţii s-au mutat”, a adăugat Culeţu.
Ce trebuie să ştiţi la contractarea unor lucrări de reabilitare termică:
Acceptaţi efectuarea unei lucrări de reabilitare termică sau de modernizare numai pe bază de contract;
Citiţi cu mare atenţie clauzele contractuale înainte de a semna contractul;
Verificaţi materialele utilizate în prestarea de servicii de către executant;
Pentru contractarea ulterioară a executantului, solicitaţi, în afară de număr telefon,şi o adresă la care poate fi găsit;
La finalizarea lucrării, solicitaţi să vi se întocmească proces-verbal de recepţie şi certificat de garanţie.