Am aşteptat în ultimii doi-trei ani să adie măcar un vânt al schimbării la TVR, şi când spun asta nu mă refer la conducerea postului. Oricum, se pare că a fost necesară o schimbare la vârful TVR, pentru ca acest mastodont hrănit din banii publici să înceapă să se mişte. O dată cu noile anunţuri legate de grila de toamnă, TVR ne arată că se poate schimba şi că încearcă să crească în topul audienţelor cu emisiuni de calitate. Însă, noul director – care-şi doreşte, după câte se pare, o grilă vădit îmbunătăţită – nu va face decât să îngreuneze bugetul TVR cu alte salarii.
Grila nouă va readuce în atenţia publicului o serie de profesionişti îndrăgiţi.
Irina Păcurariu revine „pe sticlă” cu o emisiune în prime time – „Părerea ta” – emisiune care va fi difuzată în fiecare joi. Cătălin Sava şi Eugen Istodor vor spune povestea unor oameni obişnuiţi, în fiecare ediţie din „De partea ta”, o emisiune care se doreşte o dezbatere pornind de la un reportaj făcut de echipa emisiunii. În noua grilă nu se mai regăseşte matinalul „Trezirea la apel”, prezentat de Anca Artimon şi Mihai Cioceanu, acesta fiind înlocuit cu „Telejurnal Matinal”, un maraton al ştirilor, aşa cum are Pro Tv şi Realitatea TV la această oră. Eu cred că TVR face o greşeală mergând pe acest tip de emisiune, pentru că… majoritatea ştirilor sunt din ziua precedentă şi omul preferă să-şi bea cafeaua fără să audă despre probleme economice, morţi şi alte bazaconii.
O revenire aşteptată este cea a lui Mircea Radu, care reintră în studiourile televiziunii care l-a consacrat, dar nu la pupitrul ştirilor, ci cu o emisiune de divertisment. Prezentatorul a participat cu un proiect la un concurs organizat de TVR, şi va avea o emisiune din noiembrie. De atunci există posibilitatea ca Iuliana Tudor să intre în concediu de maternitate, iar Mircea ar intra pe segmentul lăsat liber sâmbătă seara. De menţionat este şi faptul că se reîntorc „Profesioniştii” prezentată de Eugenia Vodă şi „Garantat 100%” a lui Cătălin Ştefănescu. Aşa că, în noua grilă de la TVR există multe emisiuni care promit conţinut de calitate, însă rămâne de văzut dacă publicul va fi receptiv.