Aflata intr-o misiune de a dezvolta mostenirea brandului si de a preveni falsurile, mai ales online, compania Gucci a anuntat o strategie radical schimbata, alaturi de casa de licitatii Christie’s. Proiectul include atat deschiderea unui muzeu Gucci in Florenta anul viitor, pentru aniversarea din 2011 a 90 de ani de existenta, cat si un proces de evaluare online pentru clienti si colectionari. "Acest nou serviciu va reprezenta o sursa de incredere pentru tranzactiile cu obiecte Gucci vintage, evitandu-se astfel site-uri de licitatii care nu pot fi controlate, cum e eBay", spune Patrizio di Marco, directorul general de la Gucci.
Site-ul "Gucci Collector" (Colectionarul Gucci), prezentat de Christie’s, va oferi o evaluare virtuala pentru fiecare obiect vintage. Programat sa fie functional la sfarsitul acestui an, acesta va fi o parte componenta a site-ului www.christies.com, unde oamenii care doresc estimari de pret vor putea incarca imagini cu obiectele dorite, pentru ca acestea sa fie examinate. Christie’s, la fel ca Gucci, face parte din grupul de produse de lux PPR.
"Il vad ca pe un mod nobil, pertinent si modern de a oferi acces la anumite produse vintage Gucci unui public relevant si foarte bine definit", spune Patrizio di Marco. Patricia Frost, director de moda si textile la Christie’s din Londra, va lucra in Florenta alaturi de un arhivist de la Gucci pentru a evalua obiectele care pot ajunge sa fie licitate. "Daca vorbim de recunoasterea brandului, Gucci are un trecut fantastic, o istorie bogata si o manufactura care merita mai multa expunere publica", spune Frost, care deja a introdus in urmatoarea licitatie o poseta din anii ’60, din piele de crocodil, de la Gucci.
Di Marco spune ca muzeul din Florenta va prezenta obiecte care fac parte din arhiva casei de moda si care nu au mai fost expuse vreodata in public. Iar serviciul online nu va face decat sa mareasca acest "cuib" de comori. "De acum si pana la deschidere, prin programul «Gucci Collector», este foarte probabil ca arhivistii Gucci, care sunt constant cu ochii in patru dupa piese exemplare, sa gaseasca ceva de adaugat la arhiva", estimeaza Patrizio di Marco. "Scopul final este sa cream o experienta dinamica si inovativa."