LONDRA – "Lucy in the sky… cu o geanta" se prea poate sa nu fi fost versurile originale. Pe 9 noiembrie, formatia Beatles si-a lansat o colectie de genti, in colaborare cu Rei Kawakubo de la Comme des GarIons. Cu imprimeuri de mere sau buline – primul, un omagiu adus Apple Corps, care controleaza mostenirea Beatles; al doilea, un simbol preferat al creatorului japonez –, colectia de genti si tricouri arata mai mult obisnuita decat inventiva.
"Am vrut sa dezvolt colectia «Beatles by CDG» intr-un mod puternic conceptual", a spus Kawakubo. "In loc sa fac o multime de obiecte inutile, care sa ajunga sa semene cu un magazin de suveniruri Beatles, am zis ca e mai bine sa ma concentrez pe o singura idee puternica." Cele 10 genti – nici una din piele – sunt impartite intre poliuretan reliefat si PVC imprimat, iar designerul explica cum modelele imprimate sunt in mod voit "ne-create" si reprezinta "forme prototip".
"Grafica si partea vizuala vor fi creatia, pentru ca doar asa se poate exprima cel mai bine spiritul Beatles", spune Kawakubo. Colectia va fi lansata luna viitoare in Tokyo si in Londra, urmand ca, o data cu noul an, ea sa fie raspandita international sub conceptul "o imagine, o colectie", cu preturi incepand de la 320 de lire sterline (355 de euro) pentru genti, 220 de lire pentru camasi si 70 de lire pentru tricouri.
O revolutie virtuala a stilului
"Ti-au venit rezultatele. Dupa noi, asta esti tu: «Couture Romantic» – doar cele mai elegante volane iti umplu dulapul, de la siluete feminine la accesorii artistice."
Comentariile elogioase sunt din partea Covet.com, un website care se descrie drept un "stilist si cumparator personal virtual". Covet pretinde ca iti invata stilul printr-un chestionar online in care esti pus sa alegi, sa spunem, intre o poza cu Anna Wintour in Chanel sau cu Terri Hatcher in blugi. Apoi iti trimite un mail in momentul in care firme sau stiluri care iti plac (si pe care crede ca le placi) au obiecte puse la reduceri, in limitele bugetului preferat de tine. Inainte, cumparatorii personali erau apanajul celebritatilor si al directorilor executivi. Acum, gratie unor site-uri similare cu Covet, acest privilegiu a devenit accesibil tuturor, gratis, 24 de ore din 24.
Cateva din aceste site-uri au si o retea sociala incorporata, asa incat, in loc sa se lase in mainile unui algoritm, utilizatorii pot sa consulte oameni (sa speram) mai putin partiali. ShopStyle.com are un motor de cautare vizual, care usureaza o cautare pentru, sa zicem, o rochie-balon mov si care permite si cumpararea ei.
"Obisnuiam sa mergem la cumparaturi cu prietenele noastre", spune Maude Standish, editor principal la Trendcentral.com. "Insa acum, pentru ca ne facem cumparaturile online si singure, prietenii ne-au fost inlocuiti de stilisti."
Tessa Long, de 28 de ani, directoare de marketing, spune ca a cheltuit mult mai multi bani online de cand e membra ShopStyle.co.uk, dar ca pentru banii platiti primeste mult mai mult. "Poti sa gasesti varianta cea mai ieftina a aceluiasi produs." – Fleur Britten