4.9 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăComerciantii de textile schimba stafeta in malluri

Comerciantii de textile schimba stafeta in malluri

» O parte din comerciantii de haine parasesc mallurile din cauza scaderii vanzarilor si a chiriilor ridicate.

» Gradul de ocupare din malluri se situeaza in prezent intre 60 si 90%.

Tot mai multi comercianti si-au anuntat iesirea din marile centre comerciale, ca urmare a scaderii vanzarilor si a refuzului din partea unor dezvoltatori imobiliari de a renegocia chiriile. Magazinul Elle, intrat pe piata romaneasca sub franciza Hachete, a decis, la inceputul lunii aprilie, sa inchida magazinul situat in mallul din Baneasa, deoarece nivelul lunar al incasarilor nu-l acoperea pe cel al chiriei si al cheltuielilor, sustin reprezentantii companiei.

"Cheltuielile, inclusiv chiria, s-au cifrat la 15.000 de euro pe luna, in timp ce la nivelul lunii martie am avut vanzari de doar 10.000 de euro, drept care am decis sa inchidem si sa ne reorientam catre spatii stradale, din Calea Victoriei sau Dorobanti, unde chiriile sunt mai mici", ne-a declarat Gabriela Oude Vrielink, administratorul Elle Romania. Vanzarile sub limita suportabila financiar a determinat alti 20 de comercianti sa inchida magazinele pe care le aveau in centrele comerciale. Ultimul exemplu vine din partea actionarilor companiei Otter, care au decis sa inchida brandurile de lux Missouni si Selections, deschise la inceputul anului trecut. Potrivit reprezentantilor Elle, in Amsterdam chiria pentru un singur magazin se ridica la 3.500 de euro pe luna, iar in Bucuresti este de doua-trei ori mai mare.

Gradul de ocupare, in scadere
Ultimul intrat pe piata spatiilor comerciale, mallul din Berceni, inregistreaza un grad de ocupare de 60-70%. Mallul din Berceni, care a necesitat investitii de 187 milioane euro, avea la momentul inaugurarii 80 de magazine inchiriate din 180 in total si contracte incheiate pentru 80% din suprafata totala. Mega Designer Outlet, care urmeaza sa fie inaugurat in toamna acestui an, in urma unei investitii de 80 milioane de euro, inregistreaza pana in acest moment un grad de ocupare de 60%, potrivit reprezentantilor companiei. "Unul dintre brandurile care vor fi gazduite in cadrul centrului comercial este American Emporium, care urmeaza sa comercializeze o gama de branduri americane, dar si un magazin multibrand destinat exclusiv comercializarii unor marci apartinand designerilor romani", ne-a declarat managerul Mega Designer Outlet, Chang S. Oh.

Pe de alta parte, primele patru luni ale anului 2009 au marcat intrarea pe piata romaneasca a unor marci celebre de imbracaminte, accesorii si decoratiuni, precum GAP, C&A, Decathlon, Next Home, Debenhams, cu precadere la Baneasa Shopping City. Marcile internationale de retail care au intrat in prima parte a acestui an pe piata romaneasca au optat in principal pentru centrele comerciale.

Cele mai citite

Alegerile prezidențiale 2024: Categoriile de români care nu pot vota

Românii sunt așteptați la urne în data de 24 noiembrie 2024, pentru primul tur al alegerilor prezidențiale, și pe 8 decembrie, pentru turul al...

Elena Lasconi: „Am votat cu încrederea că niciun român nu-și va face bagajul să plece din țară”

Elena Lasconi, reprezentanta USR în cursa pentru alegerile prezidențiale, și-a exprimat votul la Colegiul Tehnic din București. După ieșirea de la urne, Elena Lasconi, candidata...

David Popovici și Selly, apeluri către români în ziua alegerilor prezidențiale: „Hai la vot!”

Campionul olimpic la înot David Popovici a votat duminică, în primul tur al alegerilor prezidențiale, și a transmis un mesaj mobilizator către români. Și...
Ultima oră
Pe aceeași temă