Ani de-a randul televiziunile au cultivat senzationalul, privitul pe gaura cheii in asternuturile unor "vedete" gonflabile si, mai nou, apetitul pentru telenovele. Telespectatorii, multi, au devenit dependenti de astfel de programe, considerate punct forte pentru castigarea audientei.
Este stiut celebrul experiment al lui Pavlov cu cainele caruia i-a creat reflexe conditionate. Televiziunile parca l-au luat drept model pe Pavlov si telespectatorii pe post de cutu, si i-au intoxicat, le-au creat reflexe pentru programe asa-zise de senzatie, colorate cu personaje gaunoase. Dupa ce au spalat creierele privitorilor, acum se scuza pentru emisiunile horror ca "asta cere telespectatorul!". Concurenta pentru "rating", adica audienta, a devenit acerba. Cum si-a consolidat audienta televiziunea garsoniera, mai numita si OTV, cu serialul Elodia, urmat de istoria a tot felul de personaje anonime dar bune de gura pentru un scandal de mahala, imediat alte televiziuni comerciale invidioase pe castigul "moderatorului" D.D. au inceput sa-i preia din "vedetele" gonflabile si, mai mult, sa descopere si altele. Ciumace, Ogici, Nikite, Marinele si alte masti vopsite strident de mass media zburda prin casele noastre.
As in competitia luptei pentru o astfel de audienta au devenit Antenele umaniste, ce se lupta pentru audienta cu Pro TV, dar si cu televiziunea garsoniera. L-au gasit pe Madalin Ionescu pentru "Acces Direct" – mai bine zis "Abces"! – ca sa le cucereasca audienta ravnita. Se perinda pe la Madalin tot felul de impostori care se vor vedete, artisti, in urma barfelor purtate mai ceva ca la usa cortului. Tot in numele audientei Antena 1 ne mai serveste lunea, la ora 20.30, "Test de fidelitate", un show cica desprins din realitatea mimata de niste actori ratati despre cum niste indivizi isi insala iubita/iubitul, si cum se paruiesc si se injura in urma descoperirii "tradatorului" in costumul lui Adam sau Eva. Un super show "umanist"! Si ca o incununare a sfidarii bunului simt, ca de bun gust nu poate fi vorba, la ora 23.45, in concurenta directa cu ce transmite televiziunea garsoniera, de luni pana joi, Antena 1 ofera "Un show pacatos", cu Dan Capatos.
A debutat cu invitati politicieni, a renuntat acum la ei si selecteaza tot felul de persoane din canalele scandalurilor de mahala. Descoperi acolo pe Nikita care se paruieste cu Oana – "actrita porno" -, urmata de Monica Columbeanu, cea cu pretentii de doamna si familista. Totul miroase in acest show, urat, a hazna. Dar, cum lupta pentru audienta e crunta, nici Catalin Maruta nu vrea sa se lase mai prejos si invita la "Happy Hour" de la Pro TV, in ultimele editii, tot astfel de persoane dubioase sub aspect "artistic". Antena nu se bazeaza insa doar pe segmentul popularizarii acestor neica nimeni pentru castigarea audientei, ci ataca si serialele. A vrut sa-si delecteze telespectatorii cu "o comedie dramatica" despre rromi, "Clanul Spranceana". A pierdut batalia pentru audienta cu Acasa TV ce transmitea "Inima de tigan", telenovela cu rating record.
Acum incearca "o productie romance", "Fetele marinarului", care ocupa de luni pana joi spatiul dedicat filmelor. Face, asadar, economie la cumpararea de filme mai acatarii in speranta ca fetele lui Amza Trifan, marinarul – Jamila, Alessia si Vera – vor rupe gura targului. Deocamdata serialul isi tot cauta audienta ca fetele tatal.