Tony Jaa este noul idol al fanilor filmelor cu arte martiale. In parte pentru ca nu prea mai exista altcineva, in parte pentru ca Tony Jaa isi loveste adversarii cu genunchii si coatele in cap.
Motivul pentru care el e noua revelatie a filmelor cu batai (desi pana acum n-a facut decat doua-trei) este simplu: tipul e autentic. El chiar stie sa se bata asa spectaculos si la o viteza atat de mare; in principiu, nu ai nevoie de cine stie ce altceva in afara de cele doua motive date mai sus pentru a fi un succes in domeniu. Bruce Lee asa a reusit.
"The Protector" (titlu adoptat dupa numeroase alte traduceri nereusite din thailandeza) este al doilea film al lui, dupa "Ong Bak", cel care l-a propulsat in atentia publicului dupa multe, foarte multe picioare, coate, genunchi, antebrate si tot felul de alte parti ale corpului folosite ingenios pentru a performa o lovitura devastatoare asupra capului unui adversar. Practic, acelasi lucru il face si in "The Protector"/"Misiune de recuperare", dar pentru ca il face atat de bine, nu te deranjeaza prea tare ca premisele celor doua filme par a fi nascocite de un copil de sase ani. In "Ong Bak", cineva fura niste statui din satul lui, iar el se duce si-i bate; in "The Protector" cineva fura cei doi elefanti din satul lui, el se duce si-i bate. Spectaculos totusi este ca in filme Tony Jaa nu are scrupule sau dialoguri, el bate fara discernamant si bate bine si pana la urma de ce ai vrea sa-l vezi pe Tony Jaa facand altceva decat sa bata?