Consiliul Concurenţei suspectează limitarea livrărilor de ouă de consum de către cei mai importanţi furnizori, cu implicarea asociaţiei din domeniu, cu scopul de a majora artificial preţurile produselor comercializate de aceştia.
În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri.
„Investigaţia a fost declanşată ca urmare a analizei preliminare pe piaţa ouălor de consum iniţiate de Consiliul Concurenţei, la sesizarea Ministerului Agriculturii, pentru a cerceta cauzele creşterilor de preţ înregistrate la sfârşitul anului trecut”, a informat marţi autoritatea de concurenţă.
Analiza pieţei româneşti a ouălor, în contextul european actual, indică faptul că majorările de preţuri de la sfârşitul anului 2017, ar putea fi explicate de anumiţi factori conjuncturali, precum criza producţiei de ouă din anumite state membre ale Uniunii Europene sau ciclicitatea producţiei.
„Cu toate acestea, însă, nu se poate explica amplitudinea creşterii preţurilor produselor autohtone: dacă în septembrie preţul ouălor în Romania era sub media UE (85,2%), în noiembrie, acesta a crescut, depăşind media UE (104%)”, arată un comunicat al Consiliului Concurenţei.