4.9 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăLifestyleIstoria trotinetei electrice

Istoria trotinetei electrice

Există șanse mari să folosești în curând o trotineta electrica. Și dintr-un motiv întemeiat, toți avem nevoie de o modalitate de a ne deplasa liber și ușor în orașe din ce în ce mai aglomerate. Aceste facilități nu pot fi furnizate de autovehicule tradiționale. Noile vehicule electrice individuale ( trotinete, hoverboard, segways) par a fi soluții de mobilitate adaptate modului nostru de viață actual. Aceste vehicule personale sunt încă la început. Cu toate acestea, scuterele electrice au ocupat un loc uriaș pe piața modernă în ultimii ani.

Să aruncăm o privire la modul în care s-a dezvoltat acest mijloc revoluționar de transport atât de popular în rândul locuitorilor din oraș.

 

Originea trotinetelor electrice

Conceptul de trotinetă electrică a fost brevetat pentru prima dată în jurul anului 1895. Aceste mici vehicule personale pot călători acum cu o viteză de până la 25 km / h în medie și au o autonomie medie de 65 km . Conceptul lor tehnologic continuă să se îmbunătățească împreună cu bateriile și alte tehnologii hardware.

 

Pionierii trotinetei electrice

1. Brevetul lui Ogden Bolton

Primul brevet pentru o mașinărie electrică cu două roți a fost depus la 19 septembrie 1895 de către un inventator american pe nume Ogden Bolton Jr. Modelul domnului Ogden Bolton este însoțit de un motor electric cu șase poli cu curent electric, situat pe butucul roții din spate. De asemenea, include o baterie de 10 Volți și 100 Amperi.

2. Vehicul cu motor Ajax

La începutul anilor 1900, o companie numită Ajax Motor, situată în New York, a produs primele modele de mașinuțe cu motoare electrice. Cu toate acestea, aceste vehicule mici nu au fost comercializate public.

3. Ransom, Sims și Jefferies

Până în 1919, trotinetă electrică nu a obținut succesul scontat. În același timp, Ransomes, Sims și Jefferies (producători britanici de mașini agricole) au dezvăluit publicului un prototip al unui scuter electric. Iar la începutul anilor 1920, Ransomes s-a alăturat unei companii franceze pentru a crea o bicicletă electrică, care mai târziu a devenit în 1927 Electrocyclette. Cu toate acestea, micul dispozitiv electric arată mai mult că un triciclu decât un scuter. Mai mult, concepția să este diferită de cea a lui Ogden; bateria este plasată sub scaun în loc de butucul roții din spate. Din cauza mai multor defecțiuni, mașina nu s-a putut deplasa pe drum.

 

Lipsa de combustibil în timpul celui de-al doilea război mondial 😓

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, consumul de combustibil a fost foarte mare și cea mai mare parte a benzinei disponibile a fost utilizată pentru efortul de război. Drept urmare, lumea se confruntă cu o penurie monstruoasă de gaz și petrol care determină multe persoane să caute o sursă alternativă de combustibil pentru a reduce costurile de transport.

În această perioadă, un inventator numit Earle Williams a transformat o bicicletă cu combustibil într-o bicicletă electrică. Modelul creat de acesta se va numi Par-Car și va fi fabricat de o companie numită Marketeer.

În timpurile contemporane, țările europene au început să dezvolte propriile versiuni și să dezvolte aproximativ 400 de vehicule cu baterie. Toate aceste mașini vor fi create și comercializate de o companie belgiană numită Socovel.

 

Evoluția continuă a scuterului electric

În anii 60 și 70, s-au înregistrat mai multe progrese în istoria vehiculelor cu două roți electrice. Union Carbide, o companie de baterii, creează celulă de combustibil alcalin, care va fi utilizată special pentru motorul electric.

În 1967, Karl Kordesch, un inventator austriac, a inventat cu succes un vehicul de transport personal hibrid (electric / combustibil). La acea vreme, cele două roți aveau o autonomie enormă de 300 și o viteză de 40 km / h.

În 1974, un alt producător de mașini, Auranthic Corp, a lansat un mic vehicul numit încărcător. În acest moment, mașina poate circulă cu o viteză de 50 km / h și poate parcurge o distanță de 80 km atunci când este complet încărcată.

În aceste perioade, multe alte companii mici vor încerca fără succes să producă un vehicul electric cu două roți. În 1996, însă, producătorul francez de mașini Peugeot a lansat Peugeot Scoot’Elec pe piață, care a avut un mare succes. Scuterul electric este alimentat de o baterie de cadmiu- nichel și poate atinge o viteză de 40 km / h.

 

Scuterul electric de astăzi

În acest sector au loc nenumărate inovații și cele mai multe inovații se leagă de siguranța pe cele două roți electrice. În special, ne referim la trotinete electrice. Inovația bateriei litiu-ion are o o contribuție enormă, permițând astfel încărcarea dispozitivului mai rapid și cu mai multă eficiență. De asemenea, în timp, vor apărea o mulțime de schimbări în domeniul esteticii. Trotinetă electrică beneficiază în permanență de îmbunătățiri în ceea ce privește designul, culoarea, forma și dimensiunea, iar evoluția să va continuă cel mai probabil cu dezvoltarea tehnologiei moderne.

Cele mai citite

Elena Lasconi: „Am votat cu încrederea că niciun român nu-și va face bagajul să plece din țară”

Elena Lasconi, reprezentanta USR în cursa pentru alegerile prezidențiale, și-a exprimat votul la Colegiul Tehnic din București. După ieșirea de la urne, Elena Lasconi, candidata...

Prezenţa la vot la ora 15.30, la nivel naţional este 34,33%. În 2019, era 29,21%

Aproape 500.000 de români au votat până la ora 15.00 la secţiile de vot din străinătate, mai mulţi decât în 2019, când au fost...

Marcel Ciolacu: Am votat pentru o Românie al cărei președinte să muncească pentru țară

Președintele PSD a adăugat că a votat și pentru stabilitate, echilibru şi echitate socială Marcel Ciolacu a declarat, la ieșirea din secția de votare că...
Ultima oră
Pe aceeași temă