Foarte multi consumatori au reclamat faptul ca serviciile oferite de agentii economici din Romania sunt de proasta calitate, iar preturile sunt mult prea ridicate. Daca pana acum majoritatea vanzatorilor scapau nepedepsiti, de acum ei vor fi verificati la sange de inspectorii Protectiei Consumatorilor.
unul dintre principalele obiective stabilite de catre conducerea Autoritatii Natonale pentru Protectia Consumatorilor pentru perioada urmatoare este intensificarea controalelor in domeniul serviciilor, pentru a avea o relatie corecta consumator-operator economic, in special in ceea ce priveste contractele incheiate intre acestia. De asemenea, ANPC isi propune sa supravegheze cu toata atentia piata produselor de import din tarile din afara Uniunii Europene, aceasta decizie fiind in acord cu rezolutia Parlamentului European privind produsele periculoase.
Strategia ANPC pentru perioada urmatoare a fost discutata in cadrul primei intalniri de lucru cu sefii celor 12 inspectorate regionale pentru protectia consumatorilor si reprezentantii celor 42 de oficii teritoriale. "Aparitia noilor structuri la nivel regional va eficientiza activitatea inspectorilor nostri", a spus Dan Vlaicu, presedintele ANPC. In acest fel, domeniile care sunt in atentia ANPC vor fi supuse unor controale amanuntite, pentru a evita situatiile reclamate cel mai adesea de consumatori, anume faptul ca produsele de folosinta indelungata nu sunt de calitate, ca unele produse alimentare nu au toate datele mentionate pe etichete si, tot mai des in ultima perioada, nereguli in furnizarea de utilitati.
"Proiectele noastre pentru viitor se vor concretiza in supravegherea mult mai atenta a pietei si extinderea controalelor in sectoare neverificate pana acum, asta pentru ca trebuie inteles faptul ca protectia consumatorilor cuprinde in egala masura produsele alimentare, nealimentare, dar si calitatea serviciilor, care vor trebui sa corespunda celor mai exigente cerinte", a mai spus presedintele ANPC. z
INFORMARE
» Call Center ANPC
Informare si consiliere consumatori – 0800 080 999 (luni-vineri intre orele 9:00 si 17:00) – telefon pentru informarea si consilierea consumatorilor privind modalitatile de a adresa o reclamatie in atentia oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor.
» Info
INFOCENTER – 021/20.11.999 (robot telefonic) – linie telefonica cu tarif normal la care se pot obtine informatii. Aceste numere de telefon sunt puse la dispozitia publicului pentru informare si consiliere, precum si pentru furnizarea unor informatii de interes public. Pentru reclamatii privind produse, servicii si utilitati, puteti sa va adresati direct oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor in raza carora isi desfasoara activitatea vanzatorul sau furnizorul vizat.
CUM SE DEPUNE RECLAMATIA
» Rezolvare
Reclamatia dumneavoastra
se rezolva in termenul legal, cu conditia ca aceasta sa fie
insotita de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscala, bon fiscal sau chitanta, contract, certificat de garantie sau alte documente, dupa caz.
» NemulTumire
In situatia in care nu sunteti multumiti de modul in care a fost rezolvata reclamatia dumneavoastra
de catre oficiul teritorial, va puteti adresa in scris Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, str. Georges Clemenceau nr. 5, sector 1, Bucuresti.